Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 844 ggr
[hammietime]
6/16/20, 4:34 PM

Violife ost

Någon som vet om violifes veganost går att smälta på pizza? Denna: https://www.willys.se/produkt/Veganost-Original-101257432_ST

Annons:
Garm
6/16/20, 6:20 PM
#1

Dom har en speciell ost som smälter på pizzan, så tror inte den där gör det särskilt bra.

[hammietime]
6/16/20, 8:24 PM
#2

Har kollat på deras hemsida, och enligt den ska den smälta bra. Men ska kolla på pizzaosten, tack!

vendelay
6/16/20, 9:40 PM
#3

Jag rekommenderar Oddlygood och Go Vegans ost, om det ska smälta. Tycker de funkar bra! :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[hammietime]
6/17/20, 10:29 AM
#4

Okej, ska kolla på dom.

NatasjaHemby
6/21/20, 6:57 PM
#5

Alla Violifes ostar smälter bra. Tycker dock att Kremel är snäppet bättre 🙂

SE*Simbelmynes

sp0ngeb0b
6/22/20, 3:17 PM
#6

Ett tips för att de ska smälta bättre är att blöta osten lite. Alltså, riv den och blanda med lite växtmjölk eller fraiche till exempel. När jag gör paj eller gratäng brukar jag blanda osten med växtfriache (den mörkblå från planti eller den svarta från oatly) och massa kryddor. Dels för att dryga ut osten lite och dels för att det blir krämigare och MYCKET godare. 😍

Annons:
vendelay
6/22/20, 9:28 PM
#7

#6 Aldrig hört talas om, men det låter ju jätterimligt! Tack för tipset 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[hammietime]
6/23/20, 1:25 AM
#8

Det funkade galant! Pizzan blev jättesmaskig, osten blev krämig och god (: Ska definitivt testa #6, låter gott!

vendelay
6/24/20, 7:40 PM
#9

#8 Vilken ost valde du? Awesome att det blev gott 😍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

DesK
6/27/20, 9:35 PM
#10

Jag gjorde one potpasta med Violifes fetaost och den smälte suveränt bra och blev mycket god

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

iAlma
6/30/20, 9:30 PM
#11

#9 Jag använde deras original ost (:

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

iAlma
6/30/20, 9:30 PM
#12

Gjorde ett nytt konto förresten, om du undrar varför jag svarar från ett annat konto

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

[tval]
7/18/20, 6:36 PM
#13

Vilken ost smakar den som? Testade tofuosten och det var något av det äckligaste jag ätit, surt, beskt och smakade som sura strumpor luktar. Hur kan någon hyvla och ha på en vit äcklig sak som det på sin frukost. Testade något som hette tofutti som var riven veganisk ost och den hade en liknande bismak, luktade härsken men smakade okey tillsammans med Massa andra kryddor, men eftersmaken va klart knappt en höjdare. Funderar lite på hur man kan lära sig tycka om det. Förstår lite varför en del har svårt att bli veganer när så mycket är beskt eller smaklöst. Men förstått att det börjar bli bättre. Max verkar ha en börgare ochså, vad har de för veganisk ost på den?

Annons:
Moon AppleGrey
7/19/20, 11:29 AM
#14

#6 Tackar också för tipset. 

Har hittills föredragit att äta pizza utan ost för att jag tyckt att det smakat bättre så, men saknar lite att kunna ha ost och rödbetor som topping.

Ska prova ditt förslag nästa gång. 🙂


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

iAlma
7/19/20, 2:12 PM
#15

#13 Jag köpte violife original vegansk ost på willys, för 122 kr /kg på fullpris

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

iAlma
7/19/20, 2:12 PM
#16

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

Upp till toppen
Annons: