Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 663 ggr
[hammietime]
6/19/20, 12:36 AM

App i telefonen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej hej! 

Jag skulle bara vilja tipsa om en jättebehändig app som heter Eatersmap. Det är en app då man väljer vissa saker som man inte vill äta, det går t.ex att välja animaliska e ämnen. 

Det går ut på att man skannar streckkoden på en mat produkt så läser den av om produkten innehåller något av det man vill undvika. Själv har jag valt animaliska e ämnen, griskött, kräftdjur och blötdjur. Men det finns även att välja t.ex mjölk, ägg, gluten, vete, etc. 

Väldigt behändig app som jag starkt rekommenderar, speciellt dehär med animaliska e ämnen så slipper man googla på alla ämnen i nya matprodukter! :)

Annons:
CFIT
6/20/20, 3:02 AM
#1

Akta dig så du inte blivit "app-lurad" för någon annans profit! Vi veganer måste nu börja inse att vi är "Ifokus" för andras profit!!!!!

[hammietime]
6/21/20, 12:54 AM
#2

Huh?

[hammietime]
6/21/20, 12:54 AM
#3

Jag hittade en bra app när jag var inne i appstore och ville tipsa den här efter att ha testat den i några månader…

[hammietime]
6/21/20, 12:55 AM
#4

Det är ingen som har lurat mig på den, hittade den, testade den några månader, gillade den, berättade om den här.

vendelay
6/22/20, 9:28 PM
#5

Osäker på vad CFIT menar men toppenbra rekommendation i alla fall. Alltid bra med appar som gör det ännu lättare att välja vego! 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Leritza
6/22/20, 10:49 PM
#6

Bra tips, Inte testat denna själv än.

dock finns det ett stort problem med såna appar och det är att man kan behöva dubbelkolla ändå pga ändringar av ingredienserna. Tidigare erfarenheter av liknande appar är just att väldigt ofta är sega med uppdatering av inlagda produkter, när förändring av recept skett

Annons:
[hammietime]
6/23/20, 1:09 AM
#7

#6 Nej jag vet, man kan ju behöva dubbelkolla ibland. Se så att ingredienslistan i appen stämmer överens med ingredienslistan på själva produkten (:

CFIT
7/4/20, 3:13 AM
#8

Vad jag menar är att där inte finns något i denna värld som inte handlar om profit. Så glöm aldrig det när du väljer att ägna ditt liv åt något! ❤

iAlma
7/4/20, 12:48 PM
#9

#8 Aha, nu förstår jag vad du menar

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

[tval]
7/19/20, 12:58 PM
#10

Vet inte om den inte funkar på min telefon. Min kamera öppnas och en ruta i själva kameran dyker upp. Men hur ser jag vad som finns som är veganiskt? Eller måste jag visa varje påse eller paket framför kameran?

iAlma
7/19/20, 2:09 PM
#11

#10 Du öppnar appen, och trycker på den cirkeln längst till vänster på nedre delen av skärmen, trycker på "alla maps" och väljer det du inte vill äta.  Sen när du valt allt du vill undvika, så trycker du på strecken i mitten av nedre delen av skärmen, och så skannar du streckkoden i den rutan på varan du vill veta om du kan äta.

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

iAlma
7/19/20, 2:09 PM
#12

Det är jag, hammietime förresten. Jag gjorde ett nytt konto.

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

[tval]
7/19/20, 7:33 PM
#13

Tack så mycket.

Annons:
Upp till toppen
Annons: