Vegan iFokus

Vegan

Etiketterfikbaka
Läst 197 ggr
vendelay
2

Baka med nougat - tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har köpt en massa vegansk nougat (Favorina, finns hos Lidl ibland), men vad ska jag baka?

Har tidigare bakat kolakakor med nougatgömma, nougatrutor och muffins med nougatfluff. Helt okej att tipsa om ickeveganska recept som är lätta att veganisera! :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

DesK
1

Färdig smördeg, finns vegansk, som du skär ut i trekanter och lägger en klick av nougaten, sedan rullar du ihop dom och gräddar dom till fin färg 😊

/Désirée

vendelay
1

#1 Oh, ja! Det har jag gjort förut, det är ju så fruktansvärt gott. Med florsocker på toppen och kanske lite vispgrädde till 🤤 Tack för tipset!

DesK
1

Testa att göra samma med en fyllning av god grönsaks- eller bönröra och grovsalt på toppen. Det är supergott att ta med på utflykten 😊

/Désirée

vendelay
1

#3 Det har jag faktiskt gjort, som frasiga piroger!

Scorpio97
1

Vi brukar skära nougaten i rutor, linda in i mandelmassa och sedan doppa i choklad. Typ Mozartkulor och väldigt gott enligt mig :) Jag är inte Vegan, men borde ju gå lika bra att göra veganskt

//Jessie

vendelay
2

#5 Tack, det är ett superbra tips!

Jag hittade detta recept på Ballerinakakor som jag blev sugen på att testa:
https://fridasvegobak.se/2018/10/09/hemgjorda-ballerinakex/

Ballerinakakor eller Ballerinakex är min absoluta favorit bland köpta småkakor. Nougaten i mitten är så ljuvligt god och de spröda kexen smakar som en dröm tillsammans med en kopp kaffe på eftermiddagen när energinivån behöver lite påfyllning. Jag skulle lätt kunna äta ett paket själv, inget snack om saken. Det är synd bara att ballerinakex […]
[Moon AppleGrey]
1

#6: Gott. Hoppas att de blev bra. 😊