Vegan iFokus

Vegan

Läst 237 ggr
MontEverest
1

Julskum

Finns julskum veganskt godis? Undrar liknande med skum bananer o såna bananer i skum doppade i choklad?

Annars vilket veganskt godis finns?

[Moon AppleGrey]
1

Vet inte om skumgodis annat än marshmallows.

Finns olika sorters godis på goodstore.
Gillar bl.a deras "pomegranate hearts" och lakritssorter.

https://www.goodstore.se/skafferi/godis/

I övrigt tycker jag om Marianne (original är veganskt), och pingvinstänger (mint & häxvrål).

Uppkatten
1

Green Stars "Peach rings Vegan" tycker jag är supergoda.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

sp0ngeb0b
1

Bubs är ett märke som gör mycket veganskt godis, dock är inte allt de säljer veganskt. Men jag TROR att alla deras skumgodisar är veganska, eller åtminstone de flesta. De har julsmaker. Tror det är en påse med julmust och hallonknäck, och en med pepparkaka och glögg. Den förstnämnda åt jag förra året men i år har jag inte lyckats hitta någon av dem. Annars finns det från dem både i lösgodis och förpackade påsar både sött och surt i form av dödskallar, ovaler och romber. Mina favoriter är de sura gul/rosa dödskallarna med hallon/citron och de gul/bruna ovalerna med banansmak.

Grodan
1

jag åt världens godaste godis igår. veganskt och glutenfritt. dock svindyrt och nu ev slutsålt. fast, det var inte julskum… oups… sårri…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

• Redigerat 2020-12-17 20:58 av Grodan
[Moon AppleGrey]
0

Fazer är ett märke som säljer mycket veganskt, och som jag handlar mest av hemmavid. (kom inte på vad det hette när jag skrev första kommentaren)

MontEverest
0

Vad många bra tips tack!!
Åh visste inte att häx vrål var veganskt, min favorit. Finns väl bara en tillverkare av häx vrål?
Jo bubs är goda gillar de!
Ska kolla på good store.
Aha fazer har mkt veganskt.
Undrar dock en sak angående vegansk choklad oftast står det att det kan innehålla spår av mjölkprotein? Och såg en undersökning där de testat massa olika veganska choklader där nästan alla innehöll lite mjölkprotein…

[Moon AppleGrey]
0

#6: Finns bara en tillverkare av häxvrål, så vitt jag vet.
Den sort som alltid brukar finnas vid alla kassorna i affären.

Kan inte uttala mig om det, då jag inte har läst något om en sådan undersökning.

sp0ngeb0b
2

#6 Det med chokladen betyder bara att de tillverkar produkter med mjölk i samma lokal. Om du inte är allergisk behöver du inte oroa dig. Jag vet inte en enda Vegan som utesluter produkter med spår av mjölk och liknande