Frukost och mellanmål
Har ni tips på frukostar och mellanmål till en styrketränande student? Det får alltså inte kosta en himla massa
Gröt av alla slag, helst med mycket fibrer är utmärkt till frukost och går oftast fort att göra. Hemgjorda bars är bra att äta som mellanmål.
/Désirée
Nötter och frön tycker jag är ett smidigt mellanmål.
Edit. Förlåt! Jag missade helt vilken sajt jag postade på. 🤐😳
// Harley
- Redigerat 2021-02-12 16:40 av Herveaux
#3: Ber om ursäkt, jag hoppade glatt mellan olika sajter och missade helt vilken sajt jag var på när jag svarade. 😳
// Harley
Jag gillar att göra overnight oats. Där kan du ha i lite vad som helst - olika gryn (havre och råg är billigt) lite frön, torkad frukt, växtdryck m.m. Om du önskar proteinrika mål finns det en sojamjölk med extra tillsatt protein i både naturell och chokladsmak. Du kan även ha i extra proteinpulver antingen naturellt eller med någon smak. Gröten funkar ju både som frukost och mellanmål. Sedan finns ju alltid klassikern hummusmacka.
Jordnötssmör är proteinrikt och fyllt med bra fett. Kan dippa morotsstavar, äppelklyftor, bladselleri i, ha på macka med banan t ex. Allt kan få ett par klickar jordnötssmör på sig eller i sig. Smoothies, på gröten, på riset med broccoli och soja eller wokgrönsaker mm. Mycket billigt att köpa i bulk.
Annars ett glas mjölk (måste man skriva växtmjölk i en tråd om mat i ett forum om veganism ? I så fall pratar jag om havre, sojamjölk) med en fröbulle med ngn bön-röra som pålägg. Som hoummus eller något annat lika gott.