Vegan iFokus

Vegan

Etikettervegankostreceptveganprat
Läst 265 ggr
Wilola
2

Frukost och mellanmål

Har ni tips på frukostar och mellanmål till en styrketränande student? Det får alltså inte kosta en himla massa

DesK
3

Gröt av alla slag, helst med mycket fibrer är utmärkt till frukost och går oftast fort att göra. Hemgjorda bars är bra att äta som mellanmål.

/Désirée

Herveaux
0

Nötter och frön tycker jag är ett smidigt mellanmål.

Edit. Förlåt! Jag missade helt vilken sajt jag postade på. 🤐😳

// Harley

• Redigerat 2021-02-12 16:40 av Herveaux
DesK
2

#2 Detta är sajten för veganer, ägg äter man inte som Vegan.

/Désirée

Herveaux
2

#3: Ber om ursäkt, jag hoppade glatt mellan olika sajter och missade helt vilken sajt jag var på när jag svarade. 😳

// Harley

sp0ngeb0b
2

Jag gillar att göra overnight oats. Där kan du ha i lite vad som helst - olika gryn (havre och råg är billigt) lite frön, torkad frukt, växtdryck m.m. Om du önskar proteinrika mål finns det en sojamjölk med extra tillsatt protein i både naturell och chokladsmak. Du kan även ha i extra proteinpulver antingen naturellt eller med någon smak. Gröten funkar ju både som frukost och mellanmål. Sedan finns ju alltid klassikern hummusmacka.

[Flyin'Bunny]
0

Jordnötssmör är proteinrikt och fyllt med bra fett. Kan dippa morotsstavar, äppelklyftor, bladselleri i, ha på macka med banan t ex. Allt kan få ett par klickar jordnötssmör på sig eller i sig. Smoothies, på gröten, på riset med broccoli och soja eller wokgrönsaker mm. Mycket billigt att köpa i bulk.
Annars ett glas mjölk (måste man skriva växtmjölk i en tråd om mat i ett forum om veganism ? I så fall pratar jag om havre, sojamjölk) med en fröbulle med ngn bön-röra som pålägg. Som hoummus eller något annat lika gott.