Vegan iFokus

Vegan

Läst 168 ggr
Garm
2

Favoritkokbok?

Hejsan! Jag letar riktigt bra vego-kokböcker för någon som inte är en expert på vare sig vego eller att laga mat. Jag har t ex Under Tians kokböcker och älskar dem! Har även ett par andra kokböcker som är hyfsat enkla, Mera Vego och Världens enklaste vegomat och Plåtmat. (Minns inte om kokböckerna är helvegetariska/veganska, så jag hoppas ni inte tar illa upp att jag nämner dem här om de inte är det)

Hemsidor vore också intressant, men helst vill jag ha en fysisk kokbok jag kan bläddra och botanisera i, skriva lite i kanten och så.

Om ni har någon favoritkokbok får ni hemskt gärna tipsa mig. Det måste inte vara hyperenkelt, lite mer avancerat funkar också :)

Tack!

DesK
1

Den absolut bästa vegokokboken är: Det veganska köket av Mattias Kristiansson

/Désirée

Garm
1

#1: Åh, den verkar ju jättebra! Tack för tipset.

DesK
1

Vegomagasinet är en trevlig och bra tidning och deras hemsida är toppen, det är Mattias Kristiansson som står bakom tidningen också. Gustav Johansson, aka Jävligt gott, har också gett ut flera bra kokböcker 😊

/Désirée

• Redigerat 2021-02-26 09:14 av DesK
Garm
1

#3: Tack igen! Ska kolla upp Jävligt gott också. Kan inte få för många källor till bra och god vegomat :)

sp0ngeb0b
2

Jag har Vår Kokbok Vegan som jag tycker är bra och basic med många olika sorters recept. Där finns också mycket nyttig information om mat och matlagning i sig. Jag är inte mycket för kokböcker överlag dock så det är den enda jag använder i princip. :)