Vegan iFokus

Vegan

Etikettergodisövrigt
Läst 326 ggr
[Moon AppleGrey]
2

Veganska "ostbågar"

Har man inte alltid varit Vegan, så kanske ostbågar är något av det man förr ätit och saknat.
På senaste tiden har en påse av OLW dykt upp i flera ica affärer (misstänker att den kommer att finnas i andra kedjor med, så håll utkik!)
kallad Cheez doodles.

Nu kommer jag inte ihåg hur "vanliga" ostbågar smakar, men iallafall vad gäller konsistensen så tycker jag att de har lyckats riktigt bra med denna.

Någon annan som redan har hunnit testa denna?

När jag ändå är igång med att tipsa om veg-nyheter, så kan jag även tipsa om veganska kexchoklad av cloetta. ^.^

Valde godis som etikett, då snacks kan väl räknas in där.

• Redigerat 2021-10-05 09:31 av [Moon AppleGrey]
Uppkatten
2

Ostbågarna finns på flera affärer, jag köpte dem på Hemköp för några veckor sedan.

Själv hade jag inte ätit ostbågar på typ 40 år (men längtat!).

Jag tycker att de här luktar rätt illa, smaken påminde mig starkt om just ostbågar (som jag mindes dem efter mer än 40 år…) och jag gillade konsistensen. Efter några nävar så tyckte jag konsistensen var mer "tydlig" än smaken, och ja - det var svårt att sluta äta dem… 😊

Jag kommer säkert att köpa dem snart igen. 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Moon AppleGrey]
2

#1: Ja, se där.
Här hemmavid finns bara ica och lidl (om man inte vill ta bussen), så har inte så stor koll på andra affärers utbud.
Tycker också att de är välsmakliga.
En påse tar ungefär tre dagar för mig att äta upp (väldigt fort för att vara jag m.a.o).

Hmm, ja, de innehåller ju vitlök och gurkmeja bl.a, så det kanske bidrar till eventuell "odör".
Men för att vara rättvis, så har jag aldrig tyckt att "vanliga" ostbågar luktar speciellt gott de heller.

Kul med andras åsikter. 😁

• Redigerat 2021-10-05 12:06 av [Moon AppleGrey]
sp0ngeb0b
2

Jag har aldrig varit en ostbåge-person, men jag har ändå sänkt ett par påsar sedan den veganska varianten kom ut. Och desto fler kexchoklad. Känns som att det kommit väldigt mycket nyheter på senaste tiden. Kul tycker jag!

[Moon AppleGrey]
3

#3: håller med, det är verkligen roligt att fler produkter/veganska alternativ blir tillgängliga. Och till rimliga priser med. 😁

DesK
2

Det är jättebra och roligt att det kommer många nya veganska produkter 👍 Ska prova ostbågarna snart 😊

/Désirée

[Moon AppleGrey]
2

#5: ja, verkligen. 😁
Hoppas att du kommer att gilla dem.

DesK
3

Nu har jag testat ”ostbågarna” och jag tycker att de är godare än de andra med animalisk ost. Ett extra plus är att de har en mycket trevligare munkänsla, inte alls så flottiga och klibbiga som de andra. Så jag kan varmt rekommendera dem till alla 😋 Vill man ha en smakfull dipp till så testa Frankfuls veganska dip Chili Ch**se, så supergod 😋👍

/Désirée

• Redigerat 2021-10-10 16:43 av DesK
[Moon AppleGrey]
1

#7: Härligt att höra. 😁
Inte testat deras dippsås ännu, bara äppelsalsan (som f.ö är riktigt god), så tackar ödmjukast för tipset! 😋