Vegan iFokus

Vegan

Etikettervegankostdjurrättveganpratoff-topicfrågormiljökluringarveganföräldrarveganismdjurrätt-ifokus
Läst 136 ggr
Beaicywsy
0

Toalettpapper veganskt?

Nu är det alltså så att jag har fått höra att toalett papper ofta innehåller gelatin?! Som bindningsmedel och sedan bleks de för att få vit färg.

Kollat lite och ser ju inte direkt nån ”ingredienslista” på toalettpappers påsarna.
Men jag hittar speciella ”veganska toalettpapper ” online.

Bör man hojta till runt till företag för att få reda på ifall de är så eller ej?

Uppkatten
2

Det är ju snabbt gjort att mejla några större företag och fråga, så kan du lära oss sedan hur det ligger till.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

vendelay
0

Berätta gärna vad du får för svar från företagen! Jag har inte hört talas om detta tidigare.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maleficum
4

Är toapappret gjort direkt från trämassa (vilket jag tror majoriteten av svenskt toapapper är) så behövs inget bindmedel utan träet innehåller egna ämnen som får massan att hålla ihop.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

illimbius
0

FÖRMODLIGEN DOCK SKULLE JAG VILJA HA DET "OBLEKT" SÅ SLIPPER MAN YTTERLIGARE KEMIKALIER 😔

VISSTE NI FÖRRESTEN ATT MAN FÅR 4 GGR SÅ MYCKE PAPPER AV HAMPA SOM ODLAS PÅ SAMMA YTA OCH DEN VÄXER BARA PÅ 3 MÅNADER OCKSÅ MEDANS ETT TRÄD KRÄVER 20-25-30 ÅR 😳
DET LÄSTE JAG I BOKEN 'KUNGEN AV PLANTOR'

• Redigerat 2024-07-16 14:27 av illimbius