Vegan iFokus

Vegan

Etikettloppis
Läst 625 ggr
sighni
0

svininfluensavaccin

Svininfluensavaccinet är ju framställt med hjälp av ägg. Hur gör ni som är veganer med det? Tänker ni vaccinera er?

[TrevorS]
0

Jag tror inte på sprutor, tabletter och hokus pokus om jag ska vara ärlig tror inte på läkare, men har heller inte varit sjuk på många år, har faktiskt inte varit sjuk mer än i förkylning förra året som gick över under dagen.

Vart har du hittat informationen föresten? ;P

sighni
0

Ja, det är bara att titta på nyheterna eller läsa dagstidningar, text-tv el. likn.  Det har handlat hur mycket som helst om svininfluensa och om vaccinering. Alla ska ju få vaccin senast november. De tror att de ska kunna starta i september. Men äggallergiker kan inte ta detta vaccin.

[TrevorS]
0

#2. Aha på så vis, ja jag tror inte så att jag är skyddad och aldrig kan bli sjuk men jag vet inte om jag är så rädd för det faktiskt.

Ne då spelar det ingen roll då blir dålig när jag äter ägg så det kan ju vara dumt att ta det vaccinet då. Vadå alla kan väl inte finnas krav eller? (har varken tv eller radio)

[TrevorS]
0

Det är tydligen inte mer farligt än en vanlig influensa, står mer information här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article5626065.ab

snurro89
0

Som sagt, det har vart hysteri med svininfluensan, som med många andra influensor, Kosjukan och allt såntdär det är ingen fara alls, och dem som dött av influensorna, är gammla, och folk som redan har någon sjukdom och dem dör, redan i vanliga infleunsor också Så, de är ingen fara

Elega
0

Ni kan läsa massor om det på Gruppen på facebook, "Säg nej till svininfluensavaccinet!" Det är Emma Hager som har Hiroshimatelegrafen som har startat gruppen.

sighni
0

Ingen kan ju bli tvingad till att vaccinera sig. Nej alla som dött har inte varit gamla.

[TrevorS]
0

Precis som #7 säger ingen kan tvinga någon till det.

Blir man sjuk så ska man behandla det precis som en vanlig influensa med antibiotika och ta extra mycket vitamin och dricka mycket vatten. Vänta ut kan vara dumt, man kan dö av vanlig influensa också.

De flesta som har dött av svininfluensan har inte varit gamla eller sjuka i något annat däremot har de inte sökt hjälp utan bara tänkt att vänta ut det. Gå till läkare så man får rätt.

[TrevorS]
0

Men vaccin är onödigt

mayolica
0

Jag är väldigt skeptisk till influensavacciner,vet endel som blivit sjukare av själva vaccinet än dom blir av en influensa.

Tror oxå att det är mycket överdriven hysteri kring detta,förut var det fågelinfluensan som man skrämde upp alla med.

~ mayolica ~

[TrevorS]
0

Hittade en bra sida om det som ingen sa om just svininfluensan:

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=518

[TrevorS]
0

KONTAKT MED MEDICINAVDELNING OCH EN FORSKARE I DANMARK (även sjukvårdsupplysningen) angående Pandemrix1:

Är det tvång att ta svininfluensan?
Nej.

Är det något animaliskt i vaccinet?
Ja, äpprotein.

Vanliga biverkningar?
Rodnad, överkänslighet, svullnad, feber, influensliknande (men inget livshotande), ett dödsfall (då felbedömnd och var äggallergiker.) Inga allvarliga reaktioner. Fortsatt observation.

Är det verkligare farligare än vanlig influensa?
Nej, därmemot eftersom de har en kampanj är för att detta viruset aldrig setts innan och de vet inte om viruset kan ändra form, smittorisken är större och fler insjuknar fortfare än med vanlig influensa.

Angående dödsfallen man läser om?
Europa är det 1 av 1000 och lägre som dött av denna influensan, det dör fler av vanlig influensa.

KÄLLA:
Kontakt med, Katrin ??? Smittskyddsinstitutet, Johanna ??? Svarar på test av vaccin, Jacob ??? Forskare. (Fick svar att jag fick lägga ut informationen men inte deras efternamn.)