Oatlys vaniljglass tillsammans med syrliga frukter. Kanske lite hemmagjord chokladsås på. Inte sådär jättekul, men underbart.
_No way! Yes way!
Jo det är gott. =) Jag vill göra egen mjölk men måste köpa en glassmaskin innn. =)

kladdkaka, med 2ton tofuline kolaglass o massa vaniljvisp på det! *munorgasm*
Fast vet inte om de är veganskt
2155. SORBET MANGO
Ingredienser: Vatten, mango (25%), socker, glukossirap, citronjuice, stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl, xantangummi, pektin), syra (citronsyra) och arom.
2157. SORBET HALLON - KRAV
Ingredienser: Vatten, socker*, hallon* (19%), stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl, xantangummi, pektin), färgämne (rödbetsrött), syra (citronsyra), naturlig arom.

Heh:) Jag föredrar hallon Smak. Och den där mango grejjsen

vegansk chokladkaka, efter receptet som finns i "Vadå vegan" mums!!! choklad är det bästa som finns. ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#9 Har du den boken? Jag hade den för flera år sedan, och testade på ett recept i den som var gott. Nu har jag helt glömt av det tyvärr. Du skulle inte vilja kolla upp det isf? Det var något med rökt tofu i (tomat?)sås som man serverade med ris. Smakade ungefär som korv stroganoff.
_No way! Yes way!
Vad som helst med socker *dreggel* 
Min hemmagjorda glass är annars en favorit. Särskilt när den är alldeles nygjord.
Annars är min veganska chokladkaka med choklad och choklad förbannat smaskens ( mjuk chokladkaka med bitar av smält mörk choklad och chokladglasyr)!
Milkshake på tofulineglass och färska bär/frukt är heller icke att förakta. Eller kladdkaka med whiskey i…
*borde aldrig gått in i den här tråden, nu går verkligen min GI-diet åt pipan*
Nu har jag ju iof bara gjort den ovovegetarisk (kanske får testa det där med jordgubbskrämspulver nästa gång
), men jag slängde ihop en riktigt god kärleksmumsvariant. En hint av ingefära(pulver) (och jag tror jag även hade i lite chilipulver) i kaksmeten, och glasyr gjord på florsocker, kokosgrädde, vatten (?) och kakao. Hur mycket vet jag inte, bara slängde i lite på måfå. Mums blev det iaf!
_No way! Yes way!