Deodorant?
Någon som har tips på nån icke-djurtestad och vegansk deodorant som inte innehåller aluminium och som inte kostar lika mycket som en lyxmiddag?

thai-deo kör jag på.. finns att köpa på hälsokost, både som spray och krisatall..den funkar och är bra. Kristallen håller grymt länge!!
Du detta var en bra fråga, jag använder en blandning som är gjord från bara naturen inget animaliskt, det har inget namn då det är en kompis som plockar ihop och gör.
När jag tänker efter tror jag inte att jag använt någon köpt deodorant, däremot vet jag inte vad det kan vara för något animaliskt i själva deodoranten, men det kan vara roligt att kolla upp.
Tack båda för svaren!
myff: vad kostar thai-deo? Är den gjord i Thailand?

Jag kapar tråden lite grann ;) Och frågar om någon vet om någon vegansk deo som innehåller aluminium (en riktigt stark deo!)? :)
Body Shops innehåller aluminium. Är dock inte säker på att den är helt vegansk, men de flesta av deras produkter ska vara det.

På Djurens Rätts förteckning finns flera märken som är ok enl ovan nämnda kriterier. Ett förslag är urtekram och Eilas.

på internet kostar den 69..en stor kostar 120.
Jag har haft min lilla i snart ett år.
ok tack
Är den billigare på nätet?

nej jag tror min kostade 69 också.
Ok bra 
Tänkte bara säga att jag har köpt Thai kristall-deo nu och är ganska nöjd med den
Tack så mycket för tipset!
Den finns även som stick men den är dyrare. Funderar dock på att testa den nån gång. Gillar stick bättre än roll on.
Absolut Torr har jag för mig ska vara vegansk som finns på apoteket, kostar lite, man tar på sig det innan man lägger sig och behöver inte använda deodorant under 1 vecka. =)
#12. Fråga för säkerhets skull, den var vegansk för 1/2 år sedan men man vet aldrig med sådana läkemedel tyvärr.
Tack för tipset. Fast ½ vecka ? Det låter giftigt 
#14. Giftig vet jag inte om den är tror inte de sålt den i så fall, däremot är den inte billig men den håller i flera månader så man tjänar på det. =)

#12 är det inte den man typ inte svettas av heller, den typ täpper igen porerna helt..inte bra..

Jag skulle vilja uppmärksamma på att det inte bara gäller vad deodoranten innehåller utan ifall den testats på djur också. Jag tvivlar på att apoteket säljer något som inte är djurtestat.
#17 Enligt info jag har fått så gör de faktiskt det…

#18 Det är ju fantastiskt bra i så fall.
Jodå, Apoteket säljer inte bara djurtestat.
Absolut Torr är nog inget för dig, Batski. Den är typ superstark (dvs aluminium) och håller astäppt. Man måste va helt torr under armarna när man sätter på den och är man inte det så svider det rejält.
Men visst, effektiv är den ju. Hälsosam vetifan.
Tack för varningen :) Men än så länge är jag väldigt nöjd med Thai-kristall, så det kommer jag nog att köra med även i fortsättningen.

Nu hittar jag inte "tandkrämstråden". Där skrev Jenny att COOP hade en vegansk tandkräm. Är den inte djurtestad? Har COOP fler hygienprodukter som inte är djurtestade? Det vore ju jättebra.
Ja, för några år sen var den i alla fall vegansk. Jag har inte köpt den på ett tag. Djurtestad vet jag dock inte dessvärre.
#20 - förstår jag rätt att Apotekets "Absolut Torr" inte är testat på djur?
#24 Det har jag ingen aning om. Jag bara svarade på ett tidigare inlägg.