Vegan iFokus

Vegan

Etikettloppis
Läst 1076 ggr
Dressan
0

Shampoo och balsam?

Jag kan inte så mycket om Vegan och produkter som är djurtestade..

Så jag tänkte fråga om det finns shampoo och balsam som är djurtestade?

Om .. så skulle jag gärna vilja veta vilka som är djurtestade och vilka som inte är det :)

är jätte tacksam för svarGlad

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

promenixan
0

Klippotekets är inte testade vad jag vet. Men i stort sett allt i en vanlig affär eller hos frisören är testat.

Sajtvärd för mitt eget liv

batski
0

Paul Mitchell-produkterna är inte djurtestade, men tyvärr är de rätt dyra: http://www.paulmitchell.se/

JennyWalker
0

Lush är kalas! Inget är testad och det mesta är veganskt. Och mycket miljövänligt. För att inte tala om väldoftande!!

promenixan
0

Lush är bra tycker jag med, men ett elände om man som jag är allergisk mot dofter för alla deras produkter doftar väldigt mycket.

JennyWalker
0

Hehe, jo, det är ju klart. Det är liksom deras grej. Så: Aj då!

promenixan
0

Jepp ajaj Tungan ute Men Klippotekets schampo tål jag, deras sprayer och skum däremot går inte.

Jag använder i stort sett bara olivtvålar och schampot från Klippoteket. Lite trist, men vad gör man? Jag kan ju inte gå omkring med migrän och andnöd hela dagarna Flört

sighni
0

Med risk för att bli tjatig så finns det en förteckning hos både Djurens Rätt och Forska utan djurförsök över de produkter som inte är testade på djur.

Eilas och Urtekram kanske du kan prova?

Moth-79
0

Urtekram är kanon för mitt hår, så det rekomenderas! Använder kamomill, jag behöver inte ens använda balsam till det schampoot (det är inga problem att reda ut håret) och det blir inte heller fett!

SugarAddict
0

Urtekram, är deras produkter även veganska?

sighni
0

#9 Det skulle jag tro.