Veganbloggen är uppdaterad.

vad fint det blev!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Tackar. =)
Tack för mjölkrecepten, dom måste provas.
Hur skulle du rangordna dom smakmässigt?
Hirsmjölk, rismjölk, quinoamjölk, kikärtsmjölk, sojamjölk, havremjölk. Älskar hirsmjölken är nästan ett måste att testa kan rekomendera det. :)
Hirs kan väl bli bitter, men jag antar att det handlar om att skölja dom noga. Ska definitivt prova dina recept.
Vet du om det är någon av dess mjölkvarianter som det inte går att göra yogurt på?
Vore intressant och se vad skillnaden blir ifall man groddar fröna en kort tid innan dom "mjölkas".
#5. Själva skalet till hirs innehåller något ämne som kan vara bittert men det ska sköljas bort innan de packateras om jag inte minns helt fel? annars ska man skölja allt sådant, jag brukar fuska när det gäller linser faktiskt mest för lathetens skull, tvättar inte ens ris.
Jag har aldrig gjort yoghurt men vet att om man vill göra sojayoghurt kan man värma 1 liter sojamjölk tills den blir fingervarm och blanda ner 3 msk sojayoghurt. Sedan hälla den i en ren plastburk med lock och låta den stå 2-3 dagar i rumstempurerat rum, sedan ställa in den i kylen. Så man behöver soyghurt för att göra sojayoghurt.
Att grodda dem är ingen inte en bra ide, de vill gärna ge en bismak av järn?
Solrosmjölk är också gott föresten har inte med det på hemsidan. =)