vattensköldpadda behöver hem NU!
Vattensköldpaddan Doris behöver omgående ett nytt permanent eller akuthem. Ägarna vill inte ha henne längre och tänker avliva henne. Hon finns i Blekinge. Jag hoppas det finns någon här som är villig att förbarma sig över henne. Hör av dig med PM så får du kontaktuppgifter till ägaren. Jag återkommer med mer information om Doris när jag fått det.
Nej va tråkigt va dåligt att ägaren ska avliva när det är ett djur!
Jag hade gärna tagit hand om sköldpaddan men har ingen möjlighet att åka ner dit.
Din sida är inte öppen för almänheten så jag kan inte skicka PM.
1# - det går att skicka PM till personer som inte har öppnat sin sida för allmänheten.. gå in på meddelanden och tryck "skriv nytt" sedan i rutan "till" skriver du: gunnelp :P
#2. Ah, tack så mycket nu har jag lägt mig något nytt det var trevligt. =)

Djuraffärerna ville inte ha Doris så nu är det kris! Finns det verkligen ingen som kan ta hand om Doris? Ev. kan transport ordnas.
#4. Testa djuannonser.ifokus

Jag kan ordna transport till Stockholm ifall någon däromkring kan ta hand om henne.

#6 hm,, där kan jag hämta henne, eller rättare sagt min syrra kan det :) Hon är där varje dag.. Men jag vet inte om jag har tid för en vattensköldpadda och jag har inte så mycket kunskap om dem :/ men hellre att jag tar henne än att hon avlivas?

#7 Du måste ju ha tid för att ta hand om henne och intresse annars blir det inte bättre än det är nu. Om du har det skicka mig ett PM så får du ägarens kontaktuppgifter. Agria har en informativ sida om hur du sköter vattensköldpaddor. Läs gärna den och se ifall det är något för dig.

Vill berätta att Doris nu fått ett nytt hem. Det verkar vara ett bra hem hos en mycket sköldpaddskunnig man.
Skönt att höra : )
Ja det låter jättebra, hade nästan glömt bort men det känns skönt att höra. =)