Nu väntar jag på rötterna
Fått lite blommor jag tänkte plantera snart, har precis lagt dem i blöt och hoppas på att de snart får rötter så de kan åka ner i jord.
Vet dock inte vad de heter men några klängväxter är det i alla fall, så pass mycket om blommor kan jag. *småler*
Vet dock inte hur lång tid det tar innan de får rötter, men det får tiden utvisa, hittar inte direkt någon bra sida heller förutom att det kommer att bli rötter på dem men ungefärlig tid var de dåliga att skriva något om tycker jag.
Alltid trevligt med lite grönt 
Själv har jag världens ogrönaste fingrar. Tar kål på allt från färska kryddor till kaktusar. Två växter har överlevt - en gullranka (men det var bara när den var planterad på vattensköldpaddornas landdel, sen dog den) och en grön tjockbladig växt (men den växte mer när jag lät den stå utan vattning eller tillsyn över en sommar…).
För tillfället har jag försökt mig på att odla vattenväxter. Det har gått en vecka ungefär och de börjar redan se ledsna ut…
_No way! Yes way!
Jag hade faktiskt ett träd i 8 år innan det dog på grund av att ingen vattnade den när jag åkte bort var tråkigt faktiskt gillade det trädet
Minns när jag bodde i småland en kompis skulle vattna några andra blommor och jag berättade vilka som skulle vattna när jag kom hem var flera blommor gula och vissna, gissa vad personen vattnade mina plastblommor. Hur kan man lyckas få dem att vissna (bli gula).
Så vet jag att denna personen dödar sina växter, en gång sa personen till mig men kolla den är ny och jag vattnar och vattnar ändå vissnar den varför, när jag lyfte upp krukan var den full med vatten, växten flöt nästan i vatten, konstigt att den började bli hängig den hade börjat ruttna i allt vatten. =P
Vattenväxter vet jag inget av förutom att de måste ha värme och speciellt ljus, hade till mina fiskar en gång i tiden. =)
De som är närmast till vänster har jag planterat idag de behövde inte få rötter innan man planterade dem. De andra ska också gå att plantera direkt i jord blandat med sand men risken finns att de dör om man råkar vattna lite för mycket så jag tror jag låter dem få rötter innan jag planterar om dem. =)
#3 Där har du växter som är svåra att misslyckas med… ;)
Men sätt dem i jord direkt är mitt råd. I vatten är helt onödigt eftersom rötterna som bildas där dör när du planterar i jord sen. Min lilla mor är trädgårdsmästare så det är därifrån tipset kommer. Lycka till och hoppas det tar sig.
Aha ska plantera om alla då.:)
tackar