Vegan iFokus

Vegan

Etikett: politik
Läst 3496 ggr
vackerplats
0

Manliga veganer sökes

Jag skriver c-uppsats i genusvetenskap om manliga veganer och maskulinitet. Då det finns teorier som pekar på en koppling mellan feministiska praktiker och vegetarianism/veganism samt att köttkonsumtion är en del i könsgörandet av den västerländske mannen är jag intresserad av att undersöka hur manliga veganer konstruerar maskulinitet.

Jag söker främst efter manliga veganer i Stockholmsregionen, men om någon från en annan del av landet skulle vara intresserad av att bli intervjuad är ni också välkomna att kontakta mig. Som fotograf skulle jag tycka att det vore kul att även fotografera de intervjuade i deras vardag, till ett fotoprojekt vid sidan om uppsatsen. Först och främst söker jag dock personer som vill medverka i intervjuer. Är du intresserad av detta projekt kontakta då mig via mail här på sajten så snart som möjligt.

Med vänliga hälsningar Linn Eriksson

Pehpsii
0

kan kolla med min kusin, ska skicka länk till honom

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[TrevorS]
0

Jag har märkt det här inlägget så fler ser det.

vackerplats
0

Tack, vad schysst!

vackerplats
0

Jag har ändrat några saker, se nedan:

Jag skriver c-uppsats i genusvetenskap om manliga veganer och maskulinitet. Då det finns teorier som pekar på en koppling mellan feministiska praktiker och vegetarianism/veganism samt att köttkonsumtion är en del i könsgörandet av den västerländske mannen är jag intresserad av att undersöka hur manliga veganer ser på och tänker kring maskulinitet.

Jag söker främst manliga veganer i Stockholmsregionen, men om någon från en annan del av landet skulle vara intresserad av att bli intervjuad är ni också välkomna att kontakta mig. Är du intresserad av detta projekt kontakta då mig via mail här på sajten så snart som möjligt.

Vänliga hälsningar Linn Eriksson

[TrevorS]
0

Hör de av sig?

Annars kan du gärna fråga mig.

svartgronabrigaden
0

Låter intressant, får man läsa't när uppsatsen är klar? :)

vackerplats
0

#5 Nej, ingen har tyvärr hört av sig ännu. Ja, vad snällt. Vi kan höras om det i början av nästa vecka.

#6 Ja, det får man absolut göra :) En c-uppsats räknas som offentlig handling.

Angående offentlig hanling vill jag passa på att säga att även om uppsatsen blir en offentlig handling så kan jag ändra namnen på medverkande informanter om de så önskar.

viska333
0

kanske du kan prova att höra av dig direkt till olika "vegantäta" organisationer, djurens rätt, sveda, djurrättsalliansen, även grön ungdom och kanske vänsterpartiet? fast då kanske det blir knepigt med urvalet?

Jobin
0

Nu är det iaf en som hört av sig :). #8 Jag tror det finns många veganer som inte är engagerade i organisationer. Jag är en av dem.

vackerplats
0

Hej, vad kul att det är några som har hört av sig!

Jag funderar på att enbart intervjua manliga djurrättsveganer för att smala av uppsatsen ytterligare.

Vänligen Linn

veganomicon
0

Hej Linn!

Jag är en ganska så nybliven Vegan med ett förflutet som vegeterian boendes i Göteborg, och ställer gärna upp om du behöver ett till intervjuobjekt.

Emil

Inlägget är låst för nya kommentarer