Nytt vanvårdsfall - Denna gång gäller det kor!
Grymt hemska bilder!
Kor som är så söta :(
Man skulle ju kunna tro att man från länsstyrelsens sida skulle tai med krafttag men icke. Jag har begärt ut handlingarna i ärendet och det finns två förelägganden. De punkter som utgör själva föreläggandet finns på min blogg

De sa på nyheterna att djurägaren hade 4 anmärkningar sedan tidigare. Det är mycket dåligt att någon kan få så många anmärkningar. Nu riskerade han djurförbud sades det. Självklart ska han ha djurförbud. Det behöver man inte ens fundera på. Det måste bli ett snabbare agerande när det upptäcks att djur far illa. Det samma gäller ju barn förresten. Det saknas civilkurage.
Fast, nu äter man inte mänskliga barn - därför blir det ingen snabb handling.

#4 Även om man inte äter någon bör omsorgen vara god. Det finns dessutom lagstiftning på det området också som borde följas. Det är ganska grundläggande att ta hand om sin avkomma på ett bra sätt.
Nytt fall igen idag, nu i Skåne. Kolla på min blogg! Jagfattar inte hur någon kan vilja äta kött längre.

Det är bara för bedrövligt! Jag hoppas att mer resurser tillförs djurskyddsinspektörerna och att kompetensen höjs hos åklagare,polis och veterinärer och liknande vad gäller brott mot djurskyddslagen.