vegansk skumgodis
Hej!
Någon som försökt sig på att göra vegansk skumgodis? Är det möjligt? Har ni några recept?:)
Hej.
Du är inte den första som frågar efter detta. Ursäkta om jag är seg på att svara alla här nu. Är inte hemma så jag har inte haft tillgång till dator och den dator som finns här är riktigt gammal och fungerar inte som den ska.
Veganskt skumgodis har jag fått flera frågor om hur man kan göra. Jag har själv aldrig försökt mig på då jag tyckte detta lät så krångligt och lång prosess. Däremot har jag en kompis som testat. Vet dock inte hur hon gick till väga eller vad hon hade i. Förutom No Egg, agar-agar, florsocker och vatten, hon vispade med elvisp på högsta varven tills den började svalna tog ca 25-30 minuter har jag för mig. Detta ska kokas ihop. Men mått och liknande vet jag inte. Vet inte vart hon befinner sig inte pratat med henne på flera år. Hon hade faktiskt detta i håret också (då hon var punkare)
Tack för svaret! Då får jag helt enkelt prova mig fram och se om de blir ätbart!:)
Jag har käkat veganmarshmallows hos polare i USA flera gånger. Ofta gör de någon slags kaka med Rice Crispies som bas. Jag hittade den här sajten häromdagen: http://veganmarshmallows.blogspot.com/2009/04/vegan-marshmallow-recipe.html
Hör gärna av er om ni provar :-) /Nina