Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 1941 ggr
[TrevorS]
0

Favoritkokbok?

Har ni någon favoritkokbok?

rutiga
0

Jag älskar att blädra i kokböcker men jag lyckas oftast inte använda dom till att faktiskt laga recepten. Som blädderkokbok är favoriten Vegan cupcakes take over the world.Den ända kokboken jag har som jag faktiskt använder ofta är vegoparadiso men det är bara receptet på sockerkaka jag använder.

Sen använder jag ganska många recept från en engelsk vegetarisk kokbok som min morbrorsfrusmamma hade men jag vet inte vad den heter har bara skrivit av massor av recept.Den är dock jätte bra eftersom den har färdiga menyer t.ex. finns det en meny för helggäster där allt man skall ge dem på helgen finns inplanerat tillochmed förmiddagste med tillbehör. Och allt är dessutom upplagt så att man skall kunna förbereda det mest innan så att man slipper ängna sig för mycket åt matlagning när gästerna är där.Perfekt för en slarvmaja som mej :)

Pehpsii
0

A Vegan taste of france av Linds Majzlik är en av mina favvisar.

isbn 1 897766 82 3 om någon skulle vilja ha tag i den. 125 sidor fullproppade med recept på allt från förrätter, soppor, efterätter, festmåltider, bröd, sallader och såser. Kan varmt rekommendera den!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/