Vegan iFokus

Vegan

Etikett: djurrätt
Läst 2383 ggr
KastKatt
0

Eartlings, veganism och ångest.

jag kollade precis på trailen till Earthlings och höll på att både spy och gråta i klassrummet.

Hur kan människor? HUR FAN KAN MÄNNISKOR GÖRA SÅNA SAKER?

Jag är fruktansvärt upprörd. Jag.. oh vet knappt ens vad jag ska skriva..

Men, nu ska jag påbörja förvandligen ifrån vegeterian till Vegan. I 13 år har jag varit vegeterian. Det är större delen utav mitt liv. Och det har alltid känts rätt.. Men, gud. Jag ska diskutera med min mor och min skola. Sedan kör jag. Kommer säkert ta några snedsteg i början, men.. Oh.

Man skäms över att vara människa.

Kolla länken om du inte redan gjort det.

http://vegan.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e9a1911f-d36b-4f66-a609-0a01e14f8ae0&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

SugarAddict
0

Jag ska snart med ta steget från Vegetarian till Vegan. :)

Såg att du bor i Borås, det gör jag med!

svartgronabrigaden
0

#1 Är inte så svårt att undvika snedsteg när man insett vad man gör mot djuren och miljön! :)

Behöver du tips om matlagning eller bak, varför inte sötsaker och läsk, så finns ju en mängd hemsidor/bloggar och liknande!

Finns också internetbutiker (svenska) som kan skeppa hem hygien, hushålls, mat produkter om så behövs!

#2 Borås ja, jag pluggar där, finns knappt vegetariskt där (högskolan men.. stekt i köttpannor). Fick dock tips i en annan tråd - fast inte besökt staden på ett tag.

KastKatt
0

#1 Vad nice :D Alltid kul att ha nära :) Vart bor då i borås då?

Bra :)

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

#2 Jo instämmer :)

Jo är medlem på Vegan i fokus också :)

jag gav dig några tips i ditt inlägg på i.vegan.ifokus

Greetings.

Legacy Mwari.

placebo
0

Hoppas man inom en snar framtid kan få fram odlat kött så att argumenten för boskapsindustrin försvinner fullständigt.

svartgronabrigaden
0

Men odlat kött är ju löjligt. Kräver mer input och forskning än vad nuvarande vegetabiliska grödor som odlas.

placebo
0

#6 Inte om den kan ersätta boskapsindustrin. Vegetabiliska grödor har funnits länge utan att det lyckats minska boskapsindustrin.

svartgronabrigaden
0

Förtärandet av animalier ökade i takt med industrialismen. Det blev billigare, mer effektivt slakta djur a la löpande band - därmed ge konsumenterna kött (kött är en lyxvara).

Samma mönster ser man i dagens u-länder.

Problemet ligger med sociala mönster kring vad som är etiskt korrekt eller inte; inte industrin i grund och botten.

placebo
0

# Jovisst, men dom etiska argumenten har ännu inte lyckats få bort boskapsindustrin.

svartgronabrigaden
0

Därför det är en förändringsprocess. Tar inte en dag, tyvärr.

deedee
0

Jag önskar dig all lycka med ditt val! Och du, ha inte ångest :) Du har ju just klippt banden till djurindustrin.

KastKatt
0

#11 tack :) Jag har slutat i strot sett med allt. Mjölk tål jag ju itne, men gett upp ost. Dock än så länge äter jag lite vegetariska saker ibland. :)

Greetings.

Legacy Mwari.

deedee
0

#12 Lycka till :)

KastKatt
0

#13 tack :D

Greetings.

Legacy Mwari.

rutiga
0

Lycka till! Jag är själv på väg till att bli Vegan eller jag äter veganskt i långa perioder men jag klarar inte att följa det helt än. Mendet viktiga inte om man gör mistag ibland utan att man fortsätter försöka.

#2 Vad bra att det är lätt för dej! För mej är det väldigt svårt ibland även om jag vet precis.