Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 2804 ggr
Pehpsii
2009-09-19 20:54
0

Monster?

Hittade denhär länken idag:

"monstret" förbryllar en hel värld…

För det första är det ju skumt, undrar vad det var för något? För det andra: är det inte underbart att när vi människor får se ett nytt djur så är första reaktionen att slå ihjäl det? Jag blir fan arg.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

batski
2009-09-20 13:07
0

Vi är verkligen en våldsam och farlig art Skrikandes Gråter

[TrevorS]
2009-09-20 13:16
0

Usch jag mår dåligt att de filmat och lägger ut bilder på fiskarna blir bara så ledsen.

svartgronabrigaden
2009-09-20 13:21
0

Ser faktiskt ut som en sengångare någon rakat av. Fy fan.

[TrevorS]
2009-09-20 13:27
0

#3. Vadå "Fy fan" om det nu har varit ett liv och någon dödat det är det okey? Borde de inte få fängelse de som dödade den vackra varelsen? Ska de bara få gå fritt efter det här tycker du?

"tv-kanalen Telemetro uppfattade ungdomarna det som att den gick till attack när den kom kravlande över och slog ihjäl den med stenar och pinnar." - Tycker det personligen är fel om de nu gjorde det.

Och personen i kommentarer som tycker "Kommer det hit civilisationer från andra planeter så måste vi döda dom"

svartgronabrigaden
2009-09-20 13:33
0

Va? Jag tror du misstolkar mitt inlägg nu? :P

Jag mena; det är sjukt hur de kunde gå till attack jämtemot varelsen; de kunde sprungit iväg istället - en sengångare kan vara farlig; men knappast så ungdomen måste slå'tt ihjäl.

Jag tror alltid det värsta; skulle inte förvåna mig om någon torterat stackars varelsen genom raka av det allt hår, sedan gått till attack - människor gör trots allt mer bisarra saker, t.o.m mot sin egna art/ras.

[TrevorS]
2009-09-20 13:36
0

#5. Aha, du får vara lite mer klar, trodde du menade att den var äcklig, jag tycker alla varelser är vackra även alla människor (som folk inte tänker på när man säger varelser).

Man kan nog springa ifrån de är inte så snabba, men tror det är sengångare av människoform jag har sett något liknande när jag mediterat men kan inte säga om den är äkta. Det är nästan som de kallade för "odjuret" som spolades upp på strand 1 år efteråt fick de ut med att det var djurättsaktivister som ville skrämma upp folk och att de skulle lägga ner en byggnad som gör djurförsök (testar medicin på djur och sjukdommar) det var hud och innehållet (ben kom från ko och gris samt inälverna, den hade koögon och svans från ko)

rutiga
2010-01-15 01:16
0

Tycker definitivt inte alla varelser är vackra men det beyder ju inte att man kan behandla dem hur som helst. Fult att kalla den för monster. Ser helt enkelt ut som ett djur som har råkat tappa sin päls. Sånt händer.