Olyckliga delfiner
Delfiner underhåller turister i delfinarier över hela Europa. Men många turister känner inte till det mentala och fysiska lidandet som entrébiljetten leder till.Delfiner är inte anpassade för ett liv i fångenskap. De är intelligenta däggdjur med komplexa behov. Bakom delfinens glada uttryck döljer sig stress och aggressioner och livet i bassäng innebär väsentligt förkortad livstid och formeringssvårigheter.
Delfiner hör till i öppna havet där de kan dyka djupt och simma långt. Istället lever de i klorhaltigt vatten och utsätts för solstrålar i det grunda bassängvattnet - det ger delfinerna sår och skador på huden och i ögonen. Ofta dör de av klorförgiftning och stressrelaterade sjukdomar.
Du kan vara med och stoppa delfinernas lidande: Berätta för EU att de bör förbjuda import av delfiner och uppförande av nya delfinarier i Europa.
Skall berätta också att det här är ett nyhetsbrev som jag fått från WSPA, World Society for the Protection of Animals, en världsomfattande sammanslutning som arbetar för djurens rätt över hela världen, själv är jag medlem där.
Tack till dig Trevor som bad mig lägga in uppropet!
Sajtvärd Alternativbehandligar.ifokus / Feng Shui.ifokus
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Redan gjort! 
Kolmården har väl kvar sin delfinpark?
Något man bör sätta sig in mer på
Helt hemskt hur man håller delfiner. Min vän berättade dock om en park utomlands där de höll delfiner i en havsbassäng. Och de "rastade" även delfinerna - dvs de öppnade upp och lät dem simma fritt ibland.
_No way! Yes way!
Skrivit på
Nu har jag också skrivit på även om jag tror att delfiner kan vara lyckliga i fångenskap om det får stora utrymmen. Men eftersom jag inte tror det är realistiskt att hoppas att dom får det mycket större och bätre basänger tycker jag gott man kan förbjuda det.
Kom att tänka på filmen The Cove