Vegan iFokus

Vegan

Etikett: off-topic
Läst 2887 ggr
Pehpsii
0

djur är bra för hjärtat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju som bekant 3 små räddningskaniner (en var undernärd och vanskött, en räddades från avlivning pga "fel färg för utställning" och en slapp avlivas för en mamma inte ville hennes dotter skulle ha fler kaniner (en smygkull).

Och de är verkligen mina små hjärtegryn.

Mitt nyaste tillskott, Marilyn, är så otroligt kär i min pojkvän. Såfort jag öppnar dörre till akninrummet så springer hon och letar upp honom. Sitter han vid datorn, så sitter hon under och tittar upp på honom, går han iväg så springer ho efter (även på toa) och ligger han i sängen så hoppar hon upp och vill gosa.

Igår så hittade jag dem såhär. (se bild)

Han hade bäddat ner henne brevid sig och hon låg där hur nöjd som hälst och njöt.

Det är så att hjärtat bara smälter på en!

Det är som jag alltid sagt - REAL men are kind to animals!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[TrevorS]
0

Na så söt. Jag vill också ha kaniner, de är så söta. =)

[Miseline]
0

Jättgullig bild. (Hur har du lyckats få tag i en snäll djurälskande pojkvän?)

En av mammas kaniner var så där förtjust i pappa. Han blev naturligtvis väldigt förtjust i henne också. (Han tyckte för övrigt om alla möjliga sorters djur.)

Jag älskar min kanin, men han är inte så där väldigt snäll. Bland annat biter han sönder mina lakan… Fast det får jag tåla.

svartgronabrigaden
0

So suta niner! :D

sighni
0

Kaniner är trevliga djur!

#2 Om du ger din kanin något annat att gnaga på kanske han låter bli dina lakan. Kaniner behöver som bekant gnaga för att hålla tänderna lagom långa.

Pehpsii
0

#2 kaniner tuggar på detmesta. Chewie föredrar hörn, tapet och lister. Marilyn tuggar på strumpor (dom man har på sig) och Peach gnager sönder kartong, post (fast aldrig räkningar!) och tamponger. ^__^

Han är inte bara otroligt snäll med djur, han är helt ok med att bara ha veganmat hemma, tog mitt parti när jag ville ha grisfri julfest med vännerna och har utan knussel bytt till mina veganska tvålar osv. Och han jobbar ändå som kock på ett steakhouse (fast han trivs ju förvisso inte där). Nån gång ska man ju lyckas antar jag? (=

[Miseline]
0

Danilo gillar tapeter också. Tyvärr gillar han inte grenar från trädgården. Ger man honom något han inte tycker om blir han arg och slänger med sina matskålar. Han har mycket temperament. :)

Du har tur, Pehpsii! Jag får försöka hitta en sån också. Glad

Pehpsii
0

#6 är han kastrerad? Okastrerade hannar har väldans temperament.

Saker man FÅR lov att tugga på är väl aldrig kul! Tungan ute

[Miseline]
0

Nej, han är inte kastrerad. Honan jag hade tidigare hade likadant temperament (och var dessutom sexgalen - hoppade på både katter och hundar). Hon var inte kastrerad heller.

Glad Nej, exakt. Han har fått hushållsrullar och grenar, men tycker inte om dem. Däremot har han (och katterna) gnagt på papplådor. De brukar ligga på och i dem ett tag, men sen biter de sönder dem och jag måste slänga bort alltsammans.

Pehpsii
0

Jag brukar ta såna små kartonger som Te kommer i (eller liknande) och gömma ne bit morot eller så i så har de något att pyssla med ett tag som dels gör så de måste gnaga och så (de måste ju göra det för att tänderna inte ska växa konstigt) och så får de lite motivation att gnaga på just det jag VILL att de ska gnaga på.

Annars kan man ta de pinnarna man gett dem och pensla med ananasjuice eller liknande så de smakar lite bättre (=

[Miseline]
0

Tack för tipsen.

Dressan
0

Gud va gulligt ^^

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

rutiga
0

Vad söt kanin älskar teckningen. Jag får hem en kanin på söndag eller får och får jag skall bara vara fodervärd men ändå :)

Hur hittade du dina omplaceringskaniner? Jag kollar ju blocket regelbundet och tigerharen men krukset är att jag inte vill betala för djur om jag köper dem av någon som bara har tröttnat eller så.

[aammE]
0

Åh, så roligt med kaniner!

Jag har också en kanin, han är frigående inomhus och nästan helt rumsren (kissar alltid på pottan, men pluttar lite här och var p.g.a att han ej är kastrerad ännu). När han är kastrerad så kommer han att få en tjejkompis.

[TrevorS]
0

na så söt. =)

Pehpsii
0

#13 mina går också lösa är vi är hemma, men etersom Marilyn klättrar upp på bord etc när vi inte är hemma så får de vara i ett rum medans vi är iväg på jobb/skola.

Det är jobbigt att vänja ihop två niner men det är så kul sen när de blivit kompisar och man kan sitta och titta på dem tvätta varandra och sånt ^__^

placebo
0

Fina bilder. En korkad fråga kanske, men har ingen erfarenhet av kaniner. Hur skiljer sig kaniners mentalitet/personlighet från andra husdjur?

rutiga
0

Jag tycker dom är som en mer självständig hund men de kan bero på att de jag har haft innan har varit såna väldigt svårt att säga generellt. Min förra blev på väldigt dåligt humör om man möblerade om. Och den älskade att jaga grannarnas stackars katt ^^

Men generellt är ju svårt att säga men tyst är dom iallfall.

rutiga
0

#13 Söt

svartgronabrigaden
0

#13 Sicken sut nin! :D

Tog kort på vovven (syskons vovve som fick till genom djurhem) häromdagarna. :D

Så himlans lekfull bland snö! Iofs, så äter hon den där men

[aammE]
0

#15 Okej, Algot brukar få vara i köket/hallen när vi är borta. Glad

#16 Jag tycker att kaniner är som en blandning av katt och hund. Väldigt sociala men ändå självständiga. Just nu ligger han raklång brevid mig i soffan och är go. Kyss

Algot tackar för alla snälla kommentarer! Skrattande

Casiopeia
0

Hurra för djurvänliga sambos! Kontrar med en bild på mina älsklingar som snusar i soffan :-)

Här hemma regerar katterna. Har två galna omplaceringskatter (de på bilden) samt två jourhemskissar som jag har hand om tillfälligt ( någon som är sugen?Flört)

Har även haft tamråttor i flera år, men de sista flög ifrån mig här i höstas. Små djur kan lämmna överraskande stora hål efter sig! Gråter

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Pehpsii
0

#21 jotack. haft en mus occh en undulat som jag fortfarande börjar gråta när jag tänker på dem. De må vara små små djur, men platsen de tar i hjärtat är oändlig