Veganer ensamma?
Jag vet inte om ni andra upplever det lika starkt som jag, men för min del känns det väldigt ensamt att vara Vegan, djurälskare mm. Förutom min syster som har exakt samma livsstil som jag, känner jag ingen annan Vegetarian eller Vegan "i verkligheten". På nätet har jag några få kompisar, alla utom en bor i andra länder, de flesta på andra kontinenter. De har berättat att de också känner sig väldigt ensamma.
Det skulle vara trevligt om det fanns något sätt för oss veggisar arr ha mer kontakt. Ett forum eller community som det här (jag är väldigt glad att jag hittade hit) är i och för sig jättebra för utbyte av information, men det får inte mig att känna mig så särskilt mycket mindre ensam.
Är det någon här som har några idéer, synpunkter mm om detta?
Jo, det är ensamt. Som du, har jag mest kontakt med veganer genom Internet, spridda över hela världen.
De få jag mött irl, har vart inte så positiva människor (tveksamt om ens "veganer"), fåtal riktigt trevliga (speciellt inom Djurrättsalliansen).
Det finns ju HappyCow, Global Vegan Network (Facebook), veganIfokus som är inriktade mot veganism.

Det hade vart kul om man kunde styra upp någon form av "meet". En community jag brukar hänga på brukar fixa grillkvällar osv. Alla åker till någon stad som ligger relativt nära för de flesta och så ses man och grillar och snackar osv, den som vbor i staden kanske bjussar på nån rundtur av nåt skoj och sådär.
Annars vet jag inte direktom jag känner mig ensam, alla mina vänner är väldigt öppna och accepterande och anstränger sig alltid lite extra (som att det fanns veganska snacks på festen jag var på igår, och de hade kollat upp E-nummer i nån dricka).
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

När jag bodde i London under ett tag så hann jag med att gå på några veganmässor och då kände jag verkligen att jag "tillhörde". Alla där var ju veg*aner, all mat var vegansk och produkterna som såldes osv.
Nästan samma känsla när man bott utomlands ett tag och man drar till ikea, man känner sig liksom hemma ;)
Så varför inte dra till Vego julmässan i Sthlm den 5 december, det ska iaf jag! :)
Miseline: Det låter trist
Jag antar att du bor på en liten ort? I Stockholm lr i Göteborg (där jag också har bott) är det inga problem att träffa andra veganer/djurrättare irl. Du får flytta hit helt enkelt 
batski: Ja, jag bor i en liten stad, visserligen inte så långt från Göteborg, men det är svårt att hitta folk när man inte bor där. Jag åker dit ibland, men som sagt, när man inte känner någon…
stajn: Vegojulmässan - ja, jag skulle jättegärna åka dit, men det blir nog inte i år, tyvärr. (Arbetslös/utfattig). Men det står i alla fall högt på önskelistan till ett annat år.
Pehpsii: Meetup låter som en bra idé. Hoppas att det finns några fler som skulle vilja träffas i t ex Göteborg någon gång.
Ni är alla välkomna till Djurens Rätt - för er som är djurrättsintresserade veganer! Vi har en stor avdelning i Göteborg (och många andra städer också förstås, i Västsverige bl a i Borås och Thn-Vbg). Jag blev aktiv i Djurens Rätt för tio år sen och har nästan alla mina vänner i föreningen.
Djurens rätt är väl motsvarande PETA?…
Jag har av någon konstig anledning bara vänner som är veganer eller vegetarianer av någon anledning, men träffat många vänner genom Kellys (vegetarian/vegan-resturang)
jag kände mig ofta ensam när jag var yngre, och jag minns att jag tyckte det var så väldigt skänt första gången jag träffade en grupp andra (efter en djurförsöksdemonstration) och kunde prata djurrätt utan att hamna i försvarsposition för en gångs skull. Det betyder så mycket att veta att man har liktänkande (mer eller mindre) i ryggen när alla i vardagslivet runt en äter kött.
Att börja djurrätta lite är en bra idé tycker jag, vad jag vet finns det tre lite större grupper nu: Djurens rätt; SVEDA och Djurrättsalliansen. Pluss lite mindre djurhem och vegetariska föreningen osv, som jag inte vet vad de sysslar med riktigt. Bara att välja och vraka.
Men att styra upp träffar bara för sälskapets skull tycekr jag också låter bra. Blir det någon i Göteborg eller nära kommer jag nog om jag kan då. Grilla är kanske inte bästa årstiden för, men det finns ju annat, knytkalas, laga mat tillsammans, resturang….
#9 Nä det finns faktiskt en hel del betydande skillnader mellan Djurens Rätt och PETA.
#6 Jag bor i göteborg och kommer gärna på en veganträff. Alltid kul att träffa nya människor och jag känner ju trots allt bara två veganer nu.
Jo, veganträff vore inte helts fel! Har bara träffat "fel sortens veganer" tidigare :]
#14 Och vad är det för sort? Blir lite nyfiken…
De som älskar kalla sig vegan/vegeterian, men äter djur produkter och bär skinn. :P

#16 såna som "Inte är så noga" när det kommer till t.ex godis osv för "de kan inte leva utan mjölkchoklad". 
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Ja, godis och ost. :P
I C
Någon nämnde en veganträff, t ex i Göteborg tidigare. Jag skulle antagligen komma om det blev någon. Är det någon mer som är intresserad?
Jag är på :)
Kul. :) Någon mer?
Jag är också på! Men tyvärr går det inte picknicka ute nu =(
Äsch, klart det går att picknicka ute. Bara att ta på sig varma kläder och köra igång en engångsgrill 
_No way! Yes way!
#24 Ska man picknicka nu så måste man nästan ha med sig en termosflaka med varmchoklad 
Jag tänkte nog att det får bli lite längre fram i vår. April, maj kanske? Fast man vet ju aldrig, snön kanske smälter bort tidigare.