Jag var där senast i går och köpte ansiktstvätt
De är mycket hjälpsamma och service minded. Iaf i den butiken.
Ja de brukar vara trevliga på sådana ställen.=)
Åh vad bra, finns en butik i stan så där ska jag kika nästa gång :) Såg just på hemsidan att de hade hennafärg, jag som funderar på att bli brunett kanske ska testa den :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#3. Henna blir oftast lite röd toning så du vet det. =P
Visst är de en bra butik? =) De har prfymer också. =)
#4 Jaså, okej :P Får testa i alla fall ^^
Jadå, har inte varit där många gånger men det luktar gott därifrån :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5. Jo jag vet, det luktar gott men blir lätt ur så jag kan inte vara där inne hur länge som hellst tyvärr, men gillar butikerna de har så mycket bra och värnar om så mycket bra också (läst lite ur tidningen som de har)

Urtekram, weleda och eilas har också veganska tvålar. Finns säkert fler.
#3 På vissa Life-butiker kan man köpa hårfärg av märket Tints of Nature. Dessa ska vara icke-djurtestade om jag inte minns fel är de även veganska. Om din butik inte skulle ha dem inne kan du alltid beställa.
#9. Jo men vi diskuterar tvålar som inte har djurdelar i sig. =) Henna är från växt/bark kan inte riktigt minnas men det finns veganska hårfärgningsmedel också. =)
brukar de va döda djur i tvålar?
jag måste nog va dum i huvet 
Ja. Glycerin (fett) är vanligt.. eller ja, man vet aldrig. Sen innehåller vissa tvålar mjölkämnen. Många produkter är ju testade på djur med.. meh. Det finns billiga tvålar, ex. Kamomill från hälsokost. 6tvålar för 30-40kr.
är glycerin ifrån djur? 
Det är en fettmolekyl. Kan även vara veg. ursprung.

#13 här på sajten finns en lista med alla icke veganska E-nummer, ett tips är att skriva ut den och ha med när du handlar så kan du alltid kontrollera. Och på djurens rätts sida finns det listor med olika märken på tvål och kosmetika som inte djurtestar etc.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Det finns även ett märke som de brukar sätta på ettiketten på baksidan eller framsidan som visar att det inte är animalier eller från ett djur. Att de inte skadat djur och liknande. Vet dock inte hur märket ser ut exakt, sett den någon gång och det var impoterat shampoo.
Lush är bra har en jättebra parfym därifrån.

Jag hittade en tvål på Ica Maxi som var både ekologisk, veganskt, miljövänligt (dvs att det inte påverkar vattendragen när det spolas ner), fairtrade, återvinningsbar flaska mm mm, det var fler märken på den än text q;
inns dock inte vad den hette, ska kika nästa gång jag är där och handlar
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#18 låter intressant var den billig?
Eller så gör man två själv, även schampoo är rätt lätt men tar 3-4 veckor innan det blir klart.

Är Kamomill märket, eller menar du bara att tvålen är gjord på kamomill? Vilken sorts hälsokostbutik finns den i? Life?
Jag är också intresserad av vad den kan tänkas heta :)
Olivtvål, som tyvärr är rätt dyrt i Sverige är ju bra annars. Åker man typ till Grekland där de är billiga, så kan man alltid köpa hem sig ett lager där, det gör min mamma ;)
#18 Tänker du på den dära med rårörsocker? :D Den luktar gott (o smakar) :) Finns även på större konsum/coop butiker.
#21 "Mjukis Kamomill" hette den visst! 100% vegetabilisk, inte djurtestad samt skonsam för natur o miljö! :) Jättebillig också.. finns som hårda tvålar och flytande.