Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 2004 ggr
[TrevorS]
0

Klagotråden!

Här kan du klaga om precis allt. Tänk på att skrivreglerna gäller här med.

[Anunnaki]
0

Idag känner jag behov av att klaga över flera saker. Jag vaknade och mådde rätt bra. Det var redan ljust ute, visserligen mulet men ändå. Bredvid mig låg tre katter och kurrade ikapp. Tyvärr slog jag på radion. Sedan mådde jag inte alls bra längre. Man har implanterat embryon från får som inte har någon päls i några tackor här i Sverige för att göra det möjligt för fårnäringen att utveckla sig. Pälslösa snabbväxande får med massor av muskler och längre brunsttid skulle bli så bra, så bra. Färskt lammkött året om.

Färskt lammkött finns det visst ändå för redan lever en femtedel av lammen sina liv helt och hållet inomhus, allt för att det ska finnas färskt lammkött på våren. Från färägarhåll försvarade man detta med att lammen slapp gå ut och riskea att få lunginflammtion, bli våta, bli bina av fästningar.

Med samma resonemang borde det också med kraft framhållas att vi människor aldrig borde gå ut utan stanna inne i våra villor och lägenheter. Tänk så många getingstick och ormbett vi skulle slippa för att inte tala om benbrott i skidbackarna och allt annat farligt som skrubbsår plus smutsiga händer från trädgårdsarbete. Llistan kan göras nästan hur lång som helst.

Usch och fy på alla som ser djur som produktionsenheter i stället för de liv som de är.

[TrevorS]
0

Jag klarar inte av att lyssna på radio längre eftersom det är så mycket tråkiga nyheter, bara mord, döda.

Jag far även illa när man ser folk som inte kan ta hand om sina djur . =/