Är din partner veg*an?
Är din partner vegan/vegetarian och i så fall hur träffade du honom/henne?
Har tyvärr ingen partner alls just nu, och därför är jag lite nyfiken på hur ni andra har lyckats…

Min sambo är inte uttryckligen Vegan eller Vegetarian men han äter veganskt härhemma, har bytt till veganskt shampoo och vegansk tandkräm.
Jag har aldrig krävt något av honom utan det är som han gjort självmant, utav respekt för mig (antar jag, eller så har allt mitt prat påverkat honom, haha).
Rätt starkt jobbat för någon som är kock på en steakhouse-restaurang, och har vänner som tillhör kategorin som alltid ska vara "roliga" om det faktum att jag är Vegan och djurrättare.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
jag och min partner blev veganer tillsammans
Min partner är Vegetarian, men vi äter veganskt tillsammans när vi äter hemma. Vi träffades på en fika. =)

Oj, ja, vi träffades…. ja genom vänner. Vi var kompisar rätt länge innan vi föll för varandra
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Problemet för mig är att mina kompisar finns så långt borta. Inte en enda på nära håll. Hm… Måste tydligen skaffa fler. 
Vegansk karl och vi träffades på nätet och senare en skördefest. Vi var dock både vegetarianer vid det tillfället (mest osten, ingen av oss var så intresserad av mjölk och ägg). Vi blev veganer tillsammans.
Min kille är lacto-ovo-veggo, men äter till största del veganskt hemma när vi ska laga något från scratch. Äter vi halvfabrikat/take-away köper han det han vill ha, oavsett om det är veganskt eller vegetariskt .)
Vi träffades första gången på festivalen Augustibuller -03, och blev ihop tre veckor efter det! Han var inte vegetrian när vi träffades.
Jag bor i västra Sverige, inte så jättelångt från dig, Trevor. Mina kompisar finns mest utanför Sverige, och så en i Skåne och en i Stockholm. Den senare är tyvärr inte veggis alls. Hade en vegankompis på nära håll, men hon gifte sig och fick barn och fick fullt upp. Vi träffades ett tag efter det men sen bara vi tappade kontakten, trots att jag kände hennes pojkvän/man också. Jag tror det är så, folk har för mycket att göra för att orka hålla kontakten.
#9. Halvfabrikat och helfabrikat har jag alltid haft svårt med. Är uppvuxen med att göra allt från grunden för att veta vad som finns i, även odla själv. Ser ut som en jungel på min balkong. 
#10. Jag bor i närheten av Vänersborg faktiskt. Har inte flyttat riktigt helt än, men snart så. =) Jo folket i Sverige bokar gärna upp sig och fuokuserar förmycket på allt. Min teori är att svenska folket har förmycket fritid och förmycket att välja på och därför blir lata då de inte vet vad de ska göra, medvetet eller omedvetet. 
#11 Vegansk halvfabrikat brukar iofs oftast innehålla få råvaror och vara ekologiskt så det är ju egentligen inte så stor skillnad mot att göra själv (förutom att det är dyrare och snabbare att fixa till). Takeaway/äta ute är jag dock mer skeptisk till, nästan alltid när jag köper hem mat/äter ute blir jag krasslig i magen, oavsett om det är en vegetariskt eller vanlig restaurang ./