mjölkindustrin
Vill upplysa dem som inte vet följande om mjölkindustrin: kor insemineras kontinuerligt för att kalva och därmed konstant ge mjölk. Hankalvarna tvingas från mamman efter 1-2 dagar och slaktas. Deras mjölk skickas till människan.
Jag tycker att detta är hemsk. Kalvarna är barn som används som nycklar. Såg själv info om detta först när jag hunnit bli 43 och skriver detta inlägg då jag läste att en tjej som blivit Vegan sa att hon blev det för att 'mjölk är animalisk fast korna får ju leva'. Men detta är alltså oriktig info som hon har. Annars heja alla som blivit veganer.
Jag tycker också att det är jättehemskt. Det är sånt man inte vet i början. Inte jag heller. När jag var tonåring och slutade med kött fattade jag inte alls det där med mjölk och löpe osv. Men jag tog reda på det och efter det blev jag också Vegan.
Jag lurade mig själv i många år genom att blunda för hur mjölken framställs men nu är jag Vegan. För några veckor sedan lyssnade jag på en djurskyddsrättegång. Det var som vanligt vid speciellt rättegångar som rör djurskydd förskräckliga tillställningar. Den här gången gällde det en liten tjurkalv. Här kan ni läsa om hur jag upplevde denna rättegång.
Men billlig mjölk ska det finnas. Naturligtvis blev bonden frikänd.
Fruktansvärt.
Hej,jag håller med.Kornas mjölk är till för deras barn,inte för mass distribution tll människor.Mammor om några bör förstå detta.Supriya/vegan

Tänk vad bra om alla blev veganer. Då skulle alla hagmarker få växa igen naturligt och inga varken kor, höns, får eller grisar skulle finnas och behöva plågas. Då kanske man skulle kunna odla bönor och linser mm på vallarna och all vegetarisk kost skulle bli mycket miljövänligare eftersom säkert 90% av vegankosten importeras.
Men i den bästa av världar……