Vegan iFokus

Vegan

Etikettloppis
Läst 711 ggr
[TrevorS]
0

Tid i köket.

Hur lång tid i köket tillägnar du maten. Stressar du ihop något, färdigköppt, äter du ute, eller tillbringar du längre tid för att laga mat.

[TrevorS]
0

Jag lägger nog ner ca 30-60 minuter för att laga mat. Sedan kan jag göra igordning allt dagen innan om det är till exempel bönor som måste förkokas.

LillaLillasyrran
0

Ca 30 minuter lägger jag nog ner på matlagning. Det beror ju lite på vad man ska laga, om det är nått man gjort förut eller om man måste läsa recept.

Saga85
0

Jag lägger oftast 10-15 minuter. Ibland görs det dock saker som ska stå länge i ugnen, då blir det väl 45-60 minuter.

[TrevorS]
0

#2. En bra måltid ska ta 30 minuter (enligt Rachael Ray). Jag brukar oftast göra lite extrema och annorlunda maträtter som oftast behöver massor av förberedelser. Jag ägnar som sagt mycket tid i köket. Bakar i för sig också mycket.

LillaLillasyrran
0

#4 Ja, jag tycker att det är en lagom tid. Jag gillar ju att laga mat så det gör inte så mycket om det tar längre tid heller. Men jag brukar räka på 30 min,

Baka gör jag inte så ofta men det händer. Det är roligt att prova nya recept och jag som är ganska ny Vegan har massa roliga recept att prova

[TrevorS]
0

#3. Jo det kan ta längre tid, därför jag skrev ca 30-60 minuter. Ibland gör jag paj eller lassagne då tar det kanske 20 minuter att förbereda med försen och steka, sedan kan jag vara lite övergenerös och göra egna pastaplattor.

#5. Jo men visst är det trevligt att prova nya recept, dock följer jag sällan recept om jag inte vet vad det är för något. Av någon anledning är mycket "logiskt" för mig när det gäller just bakning, brukar vara duktig på exakt mängd och hur man kan ersätta och med vad beroende på vad man ska göra.

LillaLillasyrran
0

#6 jag provar faktiskt dina recept. dom är bra, båda när det gäller mat och bakning. har dom mycket som grund och blandar i sånt som jag gillar.

[TrevorS]
0

#7. Det är roligt att höra att du använder dig av recepten. Det är meningen att kan ska få modifiera dem själv. Få inspiration. Skrattande