Vegan iFokus

Vegan

Etikett: loppis
Läst 3321 ggr
[TrevorS]
0

Vad äter du när du äter lyxigt?

Vilken man tycker du är lyxig?

Dressan
0

stekta sockerärtor ;P

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

[TrevorS]
0

Det är gott, jag brukar göra bönsoppa på thai-vis de måste vara blötlagda i 12 timmar innan man kokar dem en timme. Glad

dada
0

Kronärtskockor med citrondressing/smör med citron i. Så himla gott, och äts en gång om året ungefär.

Pehpsii
0

Kronärtskockor, avocado eller squash, det är så jävla dyrt så det äter vi inte annars (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

blackseagull
0

bananpannkakor eller crepes. Crepesen är lyxigast för de tar längst tid att göra ;)

[TrevorS]
0

Hemmagjort seitan (mock duck) händer att man gör, man får vänta länge på den tills den är klar. =)

stajn
0

Då lyxar jag till med en hemmagjord bearnaisesås :)

[TrevorS]
0

#7. Har du något bra recept? Jag har bara fått ihop två som jag är nöjd med. Glad

[Miseline]
0

Kronärtsskockor, svamp, hemgjord seitan, grönkål (inte från frysdisken, utan färsk), avocado, tomater. Säkert annat också, men det här var vad jag kom på just nu.

[TrevorS]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Seitan åt vi faktiskt igår, vi har fått ihop ett enklare sätt när man tvättar ur stärkelsen själ. Använd ljummet vatten. Samma med blötläggningen, häll upp ljummet vatten i 30-60 minuter. Det sparar man någon timme på. Sedan kan man ha den i ugnen istället för att koka, nackdelen med att ha den i ugnen är att det blir en ful undersida på seitan.

Vi griljerade och stekte den, den blev jättefin. Grannarna fick smaka och undrade vilket märke vi köpte för kycklingen var så god. De trodde inte på att det var seitan.

[TrevorS]
0

Blir så gott när man stekt seitan. Den ser aldrig god ut innan den är stekt eller grillad. =)

[Miseline]
0

Ja, seitan är jättegott när det är stekt eller grillat. Men det är jättemycket jobb med det.

Det där med dina grannar, Trevor, påminner mig om en gång när mamma bjöd sina arbetskamrater (ett par av dem var hushållslärare) på tofulineglass. De gissade på allt möjligt - gräddglass, hemgjord glass osv. När mamma talade om vad det var blev dom jättesura.

batski
0

#12 Men åh, jag blir så trött på folk ibland Skrikandes Hur kan man bli sur över sånt? Tycker de att det är oetiskt att äta växter? Flört

Saga85
0

#12 Haha, töntar ;P På tal om Tofuline, finns deras mockaglass kvar? Har inte sett den på flera år och det var min favorit. Precis vad jag åt för att lyxa till det. Mmm…

[Miseline]
0

#13, 14 Jag tror inte de tycker det är oetiskt med att äta växter, men de tycker nog det är löjligt och onödigt och så kände de sig lite bortgjorda när de trodde att det var något som de brukar tycka är gott.

#14 Har inte sett mochaglassen på länge. Inte päron heller, som blev min favorit efter ett tag. Men nu föredrar jag vanilj. Jag trodde kanske att det bara var för jag bor i en liten stad, med lite dåligt urval ibland, men de kanske har slutat göra de flesta smakerna.

[TrevorS]
0

Jag ska köpa en glassmaskin i framtiden så jag kan göra egen glass, det är svårt med bara elvisp, tar flera timmar att få till det. Glasmaskin är nästan ett måste.

Saga85
0

#15 Tråkigt. Det var min favoritglass redan innan jag slutade äta mjölkprodukter, och vet även flera blandkostare som älskade den.

[Miseline]
0

Glassmaskin skulle vara jättebra. Pastamaskin också.

batski
0

Jag vill ha en mat-replicator som de har i Star Trek Tungan ute

[TrevorS]
0

Pastamaskinen gav jag bort men ångrar det idag, det är jobbigt att kavla när man gör egen pasta och tortelini.

batski
0

Tzay och potatisgratäng eller potatissallad plus lite sallad och ett glas rödvin tycker jag är lyxigt.