Vegan iFokus

Vegan

Etikettloppis
Läst 1897 ggr
[TrevorS]
0

Återvinner du?

Återvinner du något? Hur noga är du med detta i så fall?

Saga85
0

Inte fanatiskt, men det mesta papper hamnar i pappersåtervinningen, mat i komposten, plåt-plast-glas för sig, alla burkar pantas.

Lisa-MC
0

återvinner allt, tror jag..

[TrevorS]
0

Jag försöker alltid att spara allt så länge som möjligt eller göra det använbart hemma också. Konservburkar är bra när man har sticklingar. Sedan så lämnar jag lite till återvinningen också. Papper tänkte jag börja återvinna själv här hemma, köpte ett kit.

[Gemm]
0

Tänkte först säga nej, inte ett skit. Men såg sen att jag faktiskt gör som TrevorS, konservburkar är krukor till kryddorna här hemma =)

Bor på landet utan bil (eller körkort för den delen) så att ta sig till returstationen med allt är en alldeles för hög tröskel för mig. 
Vi sparar dock också glasburkar här och använder flitigt till mångt och mycket. Och slänger matrester i komposten.

[Gemm]
0

Och pantar.

[TrevorS]
0

Låter toppen det där med att återvinna, tror alla återvinner något även om det inte är medvetet. Annars brukar jag lämna in tidningspapper och liknande, men det blir det ändring på nu när jag ska börja återvinna papper hemma och göra nya papper av dem. =)

DesK
0

Glasburkar med och utan lock använder jag till allt möjligt. Metallburkar lämnar jag till återvinning, papper och plast likaså. Sedan köper jag kläder i second-handbutiker i första hand och lämnar gamla och urvuxna kläder till second-handbutiker. Allt organiskt avfall som inte våra hundar äter åker ner i vår varmkompost. En del papper eldar vi upp i öppna spisen, vilket ger lite värme. Brödkanter torkar vi och mal ner till ströbröd som vi sedan använder i matlagning.

/Désirée

deviantblue
0

Man kan alltid bli bättre, tror det är viktigt att återanvända och återvinna!

[TrevorS]
0

#7. Det brukar jag också göra, man kan göra lyktor, lampor, använda till sticklingar, plantera eller sota för att kolla på solen. Skrattande

#8. Tror alltid det är viktigt att återvinna och återanvända, vi kastar allt förmycket som egentligen det inte är något fel på.