Framtiden
Satt och spånade med en kompis om hur det skulle se ut här i Sverige om alla människor var veganer.
Var skulle alla djur finnas? Hur skulle hagmarkerna se ut? o.s.v
Vore kul att höra hur ni andra tänker. För alla har väl någon gång funderat i dessa banor.
Jag hoppas att det ska finnas djur i framtiden också, fast inte djur som ska dödas av människor.
Någon som bor på Irland berättade att de får ett bidrag för att ha boskap som betar. Jag frågade och enligt den kvinnan så är de inte till för slakt, de bara går där och betar. Så nästan alla som bor på landet har tjurar eller så. Fast jag vet inte hur bra det här stämmer. Men det låter ju trevligt.
Det finns en massor av snack att alla kossor skulle dö ut om vi inte hjälper dem att para sig. Men jag är säker på att naturen fort skulle gå tillbaka till "Orginalläge" som det var innan oss och få en bra balans och inte ha de problem som finns idag. Tror även att många djur skulle återpopulera sig igen. Många utrotningshotade tror jag är människans fel, tjuvjägare och liknande förstör mycket.

Vi funderade över hur det skulle se ut om all jakt försvann. Vi är båda emot nöjesmördandet men för naturvården som utförs av yrkesmördarna som vi kallar dem. Jag bor på ett område där hjortarna är så många att de inte får plats i skogarna och därför betar sönder både beten och skörd. De jägare som jobbar heltid med att hålla beståndet nere och skjuta av sjuka djur behövs ju verkligen. Annars skulle de svälta ihjäl inom en 20-årsperiod.
Sedan det här med kor och grisar. Jag tror inte någon bonde skulle ha varken grisar eller kor för nöjes skull. Det är alldeles för dyrt och mycket arbete. Tveksamt när det gäller får också.
Dagens tamdjur kan inte leva i det vilda. Det finns inte plats. Självklart förökar de sig naturligt. Grannen har tre tjurar går med sina kor.
Att komma tillbaks till orginalläge tar nog någon miljon år eller så. Då måste vi riva städer och ta bort all bekvämlighet först och leva som på stenåldern. Vet inte om det är något att sträva efter.