Vegan iFokus

Vegan

Etikett: off-topic
Läst 2838 ggr
Ians
0

Blir man gladare/friskare av Veganmat?

För flera år sedan var det en stor grej i pressen ang ungdoms brottslighet och matens inverkan på individen.

Bland annat dömdes ungdomsbrottslingar i USA till att äta vegetariskmat under en period, i någon sorts projekt.

Ungdomar som växt upp på hamburger resturangernas utbud till nästan 100%.

Även Paolo Roberto gjorde ett experiment i TV, där han bara åt hamburgare och pizza och annan skräpmat….tillslut mådde han ganska dåligt och började bli deprimerad tom.

Någon här som har upplevt positiva vändningar i sitt liv pga de lagt om sin kost?

Eller känner någon som gjort det?

Behöver ju inte vara sååå dramatiskt som USA projektet. Men ändå väl värda att notera och glädjas åt.

Inte heller behöver man levt på skräpmat för att uppleva hälsovinster i samband med kostomlägg. Det räcker med att man gått från normalkost till vegankost, eller traditionell vegetarisk mat till vegankost.

[isdrakee]
0

Jag har bara upplevt positiv förändring ju mer animaliskt jag tog bort från kosten. När jag var strikt Vegan var jag i princip aldrig sjuk, något jag blev då och då som köttätare.

[TrevorS]
0

Jag har blivit piggare och faktiskt gladare sedan jag blev Vegan. Har haft perioder då jag har mått dåligt men då visade det sig bara att jag hade underskott av B-vitamin, när jag började med tillskott blev jag pigg igen. Har inte heller varit sjuk på många år.