ÄCKLIGA SADIST!
Hur i hela världen kan de låta sådanahär människor ha djur?
De finns ju överallt också, inte bara i Ohio. SÅ många vanvårdfall man hör om och vad ajag själv sett med egna ögon så är det en skrämmande verklighet att sånthär hände dagligen i Sverige med…
Och så menar folk att mjölkkor har det "så bra och mysigt".
Öppna ögonen ffs!
http://www.mercyforanimals.org/ohdairy/
Varning för MKT starka och hemska bilder!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Usch, började gråta när jag såg det. Hur kan en människa göra så.

blir bara så ledsen när man ser sånt :/
Tycker så synd om dem.. j*vla idioter!
..
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
Jag kan inte förstå mig på människor ibland hur de kan göra så.
Håller helt helt med er. Skapa gärna papper med info om sånt och sätt upp det på anslagstavlor. Det gör jag. Har skapat en a4 vardera om mjölk-, dun- och pälsindustrin. Varje fredag väljer jag delar av stockholm där jag sätter upp pappperen.
Enda sättet för djuren är att vi sprider infot.
Visade en kompis detta, fick detta som svar "tur att sådant inte händer i Sverige".

#5 Men det gör det ju. Vi fick ju det på bild i vintras inom grisindustrin och jag har personligen sett en kobonde stå och sparka en ko som inte ville vända sig (mitt ex bodde granne med en mjölkgård)
Hemskt att många blundar men fortsätt sprida ut info om verkligheten. Jätteviktigt.
dom ska bli plågade till döds dom där jävlarna !!!!!!!!!! (människorna då asså).
har en fråga. händer detta på arla gårdarna ? finns det någon video som den här om arlagårdarna?
Vi vet ju att djurindustrin är grym, oetisk och fullständigt onödig, men jag kan faktiskt inte förstå syftet med allt detta sadistiska våld.

#8 nu vet jag ju inte om det är en arlagård där jag såg en bonde sparka kor, bor i SKåne så det är antagligen skånemejerier, men detta sker på aldeles för många ställen, det kan jag lova dig. Folk som håller djur för vinnings skull ser dem bara som varor och behandlar dem därefter.
Pehpsii, själv råkade jag se info om mjölkindustrin när jag var 42 och blev då Vegan gradvis (man är inte direkt medveten om alla varor där mjölk ingår). Tror att mer än 60% av människor bryr sig om de får veta om verkligheten. Du har kanske råkat på dem som inte bryr sig.
Men kom ihåg att alla inte ser vad bönder gör och folk som är omedvetna går kanske inte i första hand på djursidor på nätet, utan surfar om sitt intresseområde. Därför menar jag att det är bra att sätta upp info om sånt här på anslagstavlor m.m. Då får folk som missar sånt här på nätet ändå infot. Sen finns det en viss procent i varje land som skiter i allt annat än sig och de sina. Hemskt att de finns.
#10 okej … jag är vegitarian men i skolan dricker jag bara vatten och försöker trappa ner med mjölken :) har svårt att vara vegitarian så (hoppas ingen blir sur) men kan inte vara Vegan.
Vi hade en stor disskution om detta idag, för en gång skull var det inte jag som tog upp detta. Alla var överens om hur hemskt detta var, även att personen borde få ta ett straff!
#12 Det är inte bara det att det finns fruktansvärda bönder, även de 'snälla' gör någonting horribelt:
Man inseminerar kor (får ej ha naturlig sex) så att de ständigt producerar kalvar och sedan slaktar dem för att ta den mjölk som kon producerar för sitt barn. Barnet tvingas från mamman oftast 1-2 dagar efter födseln. Inte bara att vi tar hans mjölk, men man tar ett livsglad barn och slaktar den.
Människan behöver bara mjölk när deras egna mammor producerar den.
Kalcium finns i massa annat. Titta i Recepthjälpen. T. ex. 100g sojabönor har 225mg Ca.
Men jag tycker att folk som ständigt tänker på näringsämnen blir sjuka. Kroppen anpassar sig till det nya.
Det finns veganska såser, glassar, bakverk, ja allt.
Nog för att jag vet folk kan vara elaka mot sina djur (kor, hästar, hundar och ja allt), men detta var ju snarare ren djävulskap. Det går i vissa fall (även om det knappast är hållbart i längden) att slå sig till det man vill (t.ex att de ska gå framåt), men detta var ju bortom alla rimliga och mänskliga gränser!
Hakuna matata!
Herre G-D jag klarade inte av att se den filmen!
De var det värsta jag sett!…någonsin!
Jag är helt chockad över hur man kan bete sig så mot värnlösa djur!