Kan innehålla spår av...
Äter ni det som kan innehålla spår av t.ex ägg eller mjölk?
Det innehåller egentligen inte det. Är det så att det tillverkas i en fabrik som även gör saker med ägg i? Eller tillverkas de med samma redskap?
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Det beror på, jag väljer oftast bort dem då jag kan bli riktigt sjuk. Sojafärs som det står kan innehålla spår av äter jag i alla fall, har gått bra hittintills. De har tydligen en produkt med ägg som tillvärkas i samma fabrik men de använder inte samma maskiner. Men de måste skriva ut kan innehålla i alla fall.
#1 Detta pga att det finns människor som är super allergiska…så det räcker att de är i samma rum som ngt som innehåller det de allergiska mot. Så utlöser det svåra allergiska reaktioner.
De flesta allergiker är inte så känsliga, men fabrikanterna måste ändå skydda sig själva mot eventualliteter.
#2. Kom ihåg en klasskamrat från skolan som inte tålde apelsin. Vi fick äta frukt under lektionerna, hon fick fara ut flera gånger. Så kunde någon lärare sitta i ett rum och äta en choklad med apelsin i så kunde hon reagera.