Vegan iFokus

Vegan

Etikettloppis
Läst 2208 ggr
Gerbilflicka
0

Raw food

Finns det någon här inne som äter som en raw vegan/vegetarian? Skulle behöva lite recept och tips!

Har sisådär 10 avokado som blir mogna inom 1-2 dagar så recept som innehåller avokado vore toppen.

Hittills har jag ätit raw Vegan och det blir mycket smoothies som förvisso är supergott, men det blir lite uttjatat. Igår till middag blev det paprikahalvor fylld med kikärtsröra och koriander. Mums! Behöver lite tips på fler "matiga" recept som passar till middag.

Om det är någon som har förbättrat hälsan med råkost så berätta om det också! :)

Ians
0

Hello Emma! Gu va kul att det finns fler som mig!

Skall försöka lägga upp lite recept på Rawfood i recept banken!

Ians
0

jo en sak till..jag upptäckte att jag fick bättre flås om jag äter rödbetor…de skall tydligen innehålla ämnen som gör att syreupptaget blir bättre. Om man äter dem råa eller dricker råsaft från rödbeta.

Detta gör att jag orkar skaffa mig en bättre kondition!

Äter mer råkost än lagad mat och mår toppen på det!

Tyvärr har jag inte hållit på så länge…men någonstans måste man ju börja Flört halkade in på rawfood när jag lade om min kost för 2 månader sedan för att detoxa i förstahand…men så är det ju så gott!

Så jag har fortsatt äta mer råkost av bara farten!

Gerbilflicka
0

Det är samma för mig! Till vardags är jag bara Vegetarian, men på senaste har råkosten blivit lite av en hobby. Har bara hållit på med det i drygt 2 månader nu. Planen är att gå över så mycket som möjligt till det, men jag tror det kommer att ta ganska lång tid att vänja mig. Just nu äter jag 1-2 mål rå mat och 1-2 mål lagad mat, så ganska 50/50.

När jag blev Vegetarian tog det också ganska lång tid för mig att ställa om psykiskt och tänka "det där vill jag inte äta", så jag räknar med samma sak här. Pasta är ju så gott… Oskyldig

Tack för tipset om rödbetorna!