Vegan iFokus

Vegan

Etikettpolitik
Läst 3756 ggr
batski
0

Allians för djuren

Kolla in följande site innan du röstar i riksdagsvalet 2010:

Allians för djuren

och gör din - och djurens - röst hörd:

Ta ställning

[TrevorS]
0

Måste jag gå på =)

sighni
0

Detta val känns oehört viktigt med tanke på alla de försämringar den nuvarande regeringen gjort både för djuren och för utsatta människor bl.a.

Ordet "Alliansen" är får mig att må illa så jag tycker att valet av namn på den här kampanjen är olycklig.

Annars är det jätteviktigt att föra fram vad de olika partier anser om djurfrågor och vad de har gjort i praktiken.

Jag hoppas många/alla "tar ställning".

[Miseline]
0

Väldigt bra och viktig sida.

sighni
0

Eftersom detta inlägg är högaktuellt puttar jag det.

Jag hoppas att du tänker på djuren när du röstar!

[Miseline]
0

#4 Det gör jag definitivt. Synd att det inte finns ett djurrättsparti här, som i Nederländerna och Storbritannien.

Ians
0

Tack för ett bra och angeläget inlägg!

Jag har läst och jag har tagit ställning! Flört o tom. beställt nyhetsbrev Tack vare Dig! Tusen tack!

Ians
0

Jag har en x travhäst som var helt stängd mentalt när hon kom till mig…hon hade valt bort människor helt.

Nu ett år senare kommer hon från långt håll galopperandes mot mig när jag kommer och hon gnäggar högt…man ser kärlek i hennes ögon!

Hon väljer att var med mig den stunden jag är ute i stallet…istället för att var med kompisarna i hagen!

Men det har tagit 1 år av tålamod och envishet från min sida! Ett år av av lugnande prat och uppmuntran…

Vi kan gå stallgången fram hon o jag utan linor eller annat som tvingar henne att gå med mig, istället för att gå in någon annanstans o kolla vad som finns där.

Målet är att vi skall gå så i skogen….Det går alldeles utmärkt att ge en häst samma frihet som en hund…om man bara litar på varandra!

Detta har fått mig att se på djurhantering på ett mkt annorlunda sätt.

Visst vi skall umgås med djur…men det måste vara på deras villkor oxå…!

Det känns som vi är på väg dit jag o min häst….till en punkt när vi är ett team som uppmuntrar och lär varandra och av varandra…

Hon berättar så mycket numer genom sitt kroppsspråk som hon inte gjorde i början…det är roligt att se henne hur hon anstränger sig ibland för att förmedla något…för hon vet att jag lyssnar om jag bara förstår!

Hon älskar att sova i sin stora box…där känner hon sig trygg o får den vila hon behöver. Hon är uppfödd i stall!

Men på dagen går hon med sina kompisar i en gigantiskt stor hage med backar och dalar och stort utrymme…en hage att springa o jaga varandra i  leka i och bygga upp sina muskler i genom den naturliga motion hon får.

Det är en fröjd att se hennes förvandling! Från en stängd individ som högg o sparkade efter folk och spran iväg från en när man skulle hämta in henne…. till en dam som nyfiket kollar o tittar vad folk o fä gör…och själv kommer när man ropar på henne,

batski
0

#6 Så lite så Glad Det är djuren som tackar dig!

#7 Åh vad underbart att höra Skrattande Vilken fantastisk sak du har gjort/gör för henne!

sighni
0

Instämmer med #8