kan det vara.....
Dyngförkyld…det går tydligen någon sk Rinovirus…som kom när skolorna började, så alla bacillerna träffades igen efter sommarlovet o vädret blev kallt helt plötsligt…
Sitter och äter riktigt starkt kryddad lins soppa…näsan rinner
Borde varit heldäckad och legat som en plattfisk i min säng…men även om näsan är tät så är livet uthärdligt!--visst jag kvittrar inte, men det gör jag ju inte alla dagar annars heller….och vem förväntar sig det när man är dyngförkyld?
Kan det vara den nya Veganstilen som kickar in med en xtr växel? 
Vaknar dessutom jätte tidigt numer…och kan inte somna om!
Lättare att kliva upp ur sängen o komma igång oxå!
Nu är de fart på tanten måste jag säga…trots att förkylningen inte klingat av riktigt än så…
är jag så piggelert på morgonen att jag redan vid 10-tiden har kommit mig upp och både lagat och avsmakat en kålpudding!
Innan hade jag knappt öppnat ögonen före 12 en ledig dag!…utan förkylning i kroppen!…än mindre lagat middags maten!
Jag är ett natt djur som jobbar på natten…så jag har sena vanor…jämt!
Därav mina sena morgonrutiner!
Så det här Vegan livet…gör livet fantastiskt! Idag är det 2 månader sedan jag började leva veganskt.
Lite upproriskt var det i början..när magen inte var van vid den nya kosthållningen..men nu funkar det fint! 
Tack vare Rejuvelac som jag dricker mer eller mindre flitigt varje dag…för att hålla mig kompis med verkmästaren i magen 
Men verkmästaren verkar ha kapitulerat och inrättat sig efter den nya ordningen ganska väl numer!
Och blir man så här pigg så…varför inte köra på!
Morgonsnuva brukar jag kalla det för. Brukar jag få till hösten men blir pigg under dagen. Brukar äta soppnudlar till frukost så går det över rätt fort. 
Funderar på att testa Rejuvelac snart.