Vegan iFokus

Vegan

Etikett: off-topic
Läst 1785 ggr
Ians
0

En latoxes bekännelse =o)

Man skall verkligen inte underskatta en latmänniskas ….idioti ibland!

skulle göra Quinoa mjölk…och när man silar det genom ett sådant där kaffe filter av nylon…så tar det sådan evig tid…det liksom kloggar igen så man får stå och röra….

Då plingade det till i latoxens hjärna…jag tar elvispen o kör i filtret!…sagt o gjort!

Det gick suveränt bra….mjölken rann som en strid ström ner i kannan…

Men i slutet blev jag lite över modig o körde ner vispen rejäl i filtret….o då….ja vad kan jag säga!!!!!

Numera har jag ett glänsande rent kök efter ett akut påkommet behov av att stor städa…det var quinoa frön överallt!!!!….och den rackans kannan välte så de va inte mkt mjölk kvar o smaka på i denRynkar på näsan

Det sista skall jag snart duscha ur håret också…bara jag fått vila lite efter städningen!

Men själva idén var inte så dum…om man inte låter filtret snurra in sig i vispen i slutet och gå i spinn….man tar en av visparna o sätter på elvispen och kör försiktigt runt det i filtret på lägsta hastighet….och som sagt var försiktig så  inte filtret snurrar sig runt vispen!…om du inte vill stor städa, tvätta kläder och duscha efter!

hehehehehehehe!

[TrevorS]
0

Jag brukar köra med en vanlig sked och dra fram och tillbaka i filtret. Annars finns det ett speciellt filter som kallas "nutmilker" där du kan hälla 1 liter i direkt och hänga upp i till exempel ett kökshantag på överskåpen i köket och låta droppa ner i en bunke. Jag köpte 10 pack och fattade inte att man kunde tvätta dem och använda på nytt.

[TrevorS]
0

Hoppas du fick det rent. Vilken quinoa testade du? Jag älskar den skalade vita. Skrattande

Ians
0

#1 Vart köpte du de där filtren?

#2 Det blev den vita quinoan!…jo köket är fint  Nu iaf….hehehehehehe

[TrevorS]
0

amazon.com

Det finns billiga i tyskland amazon.de men kommer inte på just nu vad de påsarna kallas för på tyska.

[TrevorS]
0
[TrevorS]
0

Jag köpte kökshandukar på IKEA och vek en gång och sydde ihop två sidor. Det fungerade toppen, så kan man köra dem i tvätten, tänk på att inte använda tvättmedel och sköljmedel utan bara såpa.