Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 3231 ggr
Ians
0

Ett litet steg!

Maken som är en inrotad kött ätare, har börjat smaska i sig mina vego rätter med god aptit!

Nu har han börjat förstå att, man behöver inte vara antingen eller man kan vara både och!

Så nu står 2-3 dgrs vegomat / vecka på önskelistan!

Det är ju gott…och magen mår bra av det! Flört

Speciellt min veg. kålpudding rönte stor uppskattning!

[TrevorS]
0

Spännande. Många säger att de inte klarar av eller mår dåligt av det, men när de väl smakar så brukar folk ändra åsikt. Vet inte varför folk har så svårt för att testa olika rätter, om man är allätare får man mycket mer att välja på.

Ians
0

#1 absolut!

Som jag säger till maken…man måste inte bli Vegan för o äta Vegan mat inemellan…

så tar man ett steg i taget….

Och att äta Vegan mat 2 dgr/vecka gör skillnad för miljön i det långa loppet!

[TrevorS]
0

Nej självklart, man kan aldrig tvinga på någon något, jag har fott tre personer att bli veganer, men detta var inte för att jag tvingade. Utan detta blev efter vi diskuterade lite om djuren och sedan sedan när de fick reda på vad som finns i innehåll i vissa produkter ändrade de stil. Tycker det är roligt att man kan inspirera.

batski
0

#0 Underbart att höra! Skrattande Fett bra jobbat Ians!!

#2 Precis! Jag brukar faktisk säga att man inte behöver vara kines för att äta kinamat (eller thai för att äta thaimat osv.). På samma sätt är det med veganmaten.

Tungan ute

Varje litet steg i rätt riktning är ju ett bra steg och definitivt mycket bättre än inget steg alls.

DesK
0

Jag är ju allätare i stort sett, men jag äter mycket gärna vegetarikt eller veganskt några gånger i veckan, så precis som ni säger det ena utesluter inte det andra Glad

/Désirée

[TrevorS]
0

Jag brukar säga att man får mer att välja på. Skrattande

Ians
0

#6 absolut!!!! Skrattande