Japp imon gäller det!
För er som inte röstat ännu. Vill jag påminna om att imorgon gäller det att masa sig upp ur soffan o gå och rösta. Sen är det försent!
Själv gillar jag att rösta på val dagen, då det står representanter utanför val lokalen o lämnar sina lappar..det känns lite VIP
.
Och varför inte Det är den enda gången som partierna bryr sig om vad Jag tycker..så!
Så iväg med er!
Gör din röst hörd !
Att rösta är inte bara en rättighet, det är en skyldighet också, annars kan vi inte upprätthålla demokratin. 
/Désirée
Jag röstade inte förra året, men det var på grund av att jag inte hade möjlighet. Men i år ska jag rösta!
Jag har redan röstat även om jag håller med dig Ians om att det känns lite speciellare att rösta på valdagen 
TrevorS får man förhinder så är det ju ett slags laga förfall. Huvudsaken är att man röstar när man kan och inte struntar i det. 
/Désirée
Ja iväg med sig TrevorS !!! o va lite VIP imon! Som att gå på röda mattan! Man ler vackert o tackar för lapparna man får…fast man skulle vilja stoppa endel på ett ställe där solen sällan skiner ….hehehehe
Jag rekommenderar alla att läsa tråden som heter Klamydiabrevet: Sveket innan ni röstar.
Jag för min del har också vägt in vargfrågan för jag vill ha vargen kvar i de svenska skogarna och säger nej till mer vargslakt som i vintras.
Jag har förtidsröstat. Även om jag inte hade hittat ett parti som jag ville rösta på, skulle jag ha röstat blankt. Som historieintresserad, har jag läst ganska mycket om genushistoria. Därför vet jag bland annat att flera kvinnor runtom i Europa har blivit förnedrade och misshandlade (t ex tvångsmatade) och några få har dött, för att vi kvinnor ska få ha rösträtt. En anledning till att jag vill rösta är för att hedra dem och deras uppoffringar.
I feel blue today…
_No way! Yes way!
Samma här……
Det känns tungt i dag! Inte bara har egoismen segrat över solidariteten, utan folk har även röstat in 20 rasister i riksdagen

Jag tänker på de sjuka och arbetslösa, på minkarna, på klimatet och på alla andra som är de verkliga förlorarna i detta egoismens val

/ 
Både ledsen och arg!
En möjlig lösning av det nuvarande politiska läget skulle kunna vara en bred koalition där (helst) samtliga riksdagspartier utom SD ingår.
Blev väldigt besviken.
Jag är också väldigt besviken.
Håller med #13
Av någon anledning så är alla besvikna som jag talar med, jag tror nästan på valfusk. 

#11 Du har så rätt. Ännu värre är dock att i Grästorp har de röstat in nynazister i kommunfullmäktige. Någon som fattar hur det gått till
?
#17 Det vore något
!
Har hört rykten från de mer invandrar täta delarna i landet att en del haft svårt att skilja på Social Demokrater och Sverige Demokrater.
Kan vara en orsak till att det i mer invandrar täta delar varit stor uppslutning till SD.
Hur som sorgligt är det……för så Demokratiska är de inte! De där Sverige demokraterna.

#19 Oj då! Det var ju inte bra!
#18 - Helt ofattbart. Men jag har i och för sig läst om att stackars traffickingoffer skickas runt och utnyttjas just i Grästorptrakten så jag antar att det finns en massa obildade känslokalla typer där.
Jag älskar mitt Västergötland, men det här får mig bara att skämmas.