Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 3547 ggr
batski
0

Klamydiabrevet: Sveket

Detta är Alliansens Sverige:

Klamydiabrevet: Sveket

batski
0

Maria Ferm och Jakop Dalunde (MP)

Vi lämnar tillbaka femhundralappen till Reinfeldt

Ians
0

Detta är det j-ligaste jag läst….även om jag hört det förut av andra som drabbats!

Dock inte så här allvarligt!…men när riktigt sjuka människor anses vara simulanter o lata!

Då kan man undra!!!!

Men någon måste väll försörja überklassen…kan man tänka!

Och då MÅSTE alla jobba oavsett om de kan eller inte!….fy f-n något annat finns inte att säga !!!

Tack för du lyfter fram DENNA aspekt av "det enda arbetar partiets" politik!

Nu vet väll alla vad det betyder "det enda arbetar partiet" Vi tvingar er att jobba även om ni inte kan!

batski
0

Det är så fruktansvärt tragiskt Rynkar på näsan Jag har svårt att förstå att ens konservativa politiker kan vara så egoisitiska och hjärtlösa Skrikandes

Man bokstavligen offrar de svaga för några kronor mer i plånboken. Snart är vi tillbaka på medeltiden…

batski
0

Sött och klockrent videoklipp:

Emelie behöver inga fler skattesänkningar

Washington Post nämner Annicas fall:

"Fallet Annica" - en världsnyhet (Aftonbladet)

[Anunnaki]
0

På fyra år har borgarna lyckats sälja ut Sverige i både bildlig och bokstavlig mening. Maud, Fredrik och de andra har nog aldrig lärt sig vad ordet "solidaritet" betyder. Det som de talar kallas nyspråk efter en i alla fall förr välkänd bok, 1984 av Orwell. Moderaterna det nya Arbetarpartiet, jo jag tackar. Förslag om höjd pensionsålder men vet Fredrik och hans kumpaner att tusen sinom tusen som är arbetare inte ens orkar arbeta till 65-årsdagen för kroppen är slut.

Nu gäller det för alla som vill leva i ett solidariskt samhälle att ta sig till vallokalen i morgon och rösta bort dem som tar från de fattiga och ger till de rika.

Saga85
0

Hemsk historia. Min mor kom lindrigt undan, hon har fick iaf behålla 50% av sin sjukersättning. Hon har slitit ut sina axlar efter att ha jobbat som dagmamma med sex egna barn i över 30 år - två operationer och läkaren funderade just på om hon skulle behöva en tredje när min mor blev kallad på utredning. Två veckor när de pressade för att se hur mycket belastning och rörlighet hon klarade av. Min mamma är en väldigt stark kvinna, men även hon var helt gråtfärdig under tiden.

Nej, imorgon går jag till vallokalen och röstar rödgrönt igen.

Ians
0

Samma här!!

Ians
0
batski
0

Alliansens arbetslinje - Arbete ger frihet(!). Det ska löna sig att arbeta, men om du blir sjuk och inte längre kan arbeta får du klara dig själv för då skiter vi i dig!

1 800 kr – i månaden

Nekas sjukersättning - efter 12 år

Ians
0

Arbete ger frihet…….låter som något som sitter på en skylt ovanför porten till ett känt läger!

Inga övriga komentarer Flört

batski
0

#12 Yup! Det är bara att skriva "Arbete ger frihet" i Googles språkverktyg och översätta från svenska till tyska så ser du vad du får…

Ians
0

#13……….Flört

batski
0
Ians
0

hehehehehe Skrattande han är för god den käre Jonas!

Även om det är ett allvarligt tema…

batski
0

Ibland kan det vara nyttigt att skratta lite åt eländiga saker Skrattande

Ians
0

#17…ja absolut! Skrattande

batski
0

Nu när valet är över kan Alliansen åter strunta i Annica och fortsätta med sin egoistiska politik

Ingen lösning för Annica Holmquist

Ians
0

Såg oxå det i tidningen!

Fy Fn!!!!!! Skrikandes rent ut sagt!

sighni
0

Man undrar vad folk tänker med. Obestämd

Man undrar ju också hur de rödgröna kunde "missa" att uppmärksamma sjukförsäkringssystemet i valdebatten.

Ians
0

#21 kanske för de inte tänkt att göra så mkt åt det Flört om de vunnit!

Vill minnas att det var den borgerliga regeringen förrs gången som införde karens dagen…och de har iaf inte tagits bort!

sighni
0

#22 Jag var lite oklar. Jag tänkte på alla som röstat fram alliansen och på Sd. Inte tänker de på utsatta människor eller djur. Det är verkligen en ledsam utveckling vi ser just nu.

Om det är så att de rödgröna inte tänkt göra vad de lovat i valrörelsen när det gäller sjukförsäkringen. Då är det verkligen illa.

Alliansen vill ju ha fler karensdagar så det kommer nog.

Ians
0

#23 ….jag håller med om att det är en tråkig utveckling vi ser nu…samt att de som är smygrasister nu vågar träda fram mer öppet.

Tänker osökt på en liten satt man med mustasch som trollband stora massor med sina tal…och de ännu större massorna runt om som höll tyst och lät det ske! Dvs gjorde det möjligt för honom att få den makt han fick!

Förhoppningsvis lärde vi oss något av den gången….och stoppar eländet i sin linda…gör vi inte det kommer det bara att växa tills det tar över….

vill påminna om att den lille mannen med mustasch inte ens var djur vän. Han avlivade sin hund med att testa om cyanidkapslarna höll  måttet…..

Och ang karens dagar så lär vi nog bli fler som betalar för de rikas smörgåsbord….vi är bara värda något i produktion….

sighni
0

#24 Den utvecklingen är inte omöjlig tyvärr. Människans minne är kort. Nej, han var inte djurvän, inte Vegetarian heller vilket man fått höra till leda.Skrikandes

Ians
0

Va! Förvånad skulle Herr H varit Vegetarian?????

Det har jag aldrig hört!..kollade lite på nätet ang det..och det finns väll både och artiklar…dvs H var vegatarian och,  Att H skulle varit vegatarin är bara propaganda lögner….

Kanske kan man sluta sig till att det inte bara är det du äter som gör dig till den du är!

Så oavsett om han åt rötter eller djur så var hans åsikter inte av godo!