Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 5658 ggr
Ians
0

Korn flingor

Vill lyfta fram kornflingor som super bra morgon gröt…..Korn har ett lågt GI-värde o håller oss mätta länge…

Själv blir jag hungrig fort när jag ätit havre gröt…kornflinge gröt håller jag mig mätt längre på. Korn är känt för att hålla blodsockret på jämn nivå o de funkar bättre för mig.

Korn flingorna blir mer svällda i stället för grötiga om man inte rör runt energiskt….så jag äter svällda kornflingor med hallonsylt till frukost …mmmmm

så blir det både snabb o långsam energi till kroppen!

Ians
0

Enligt en internet sida skall tydligen korn gryn till frukost hålla blodsockret i schack under resten av dagen oxå…

Kan vara inbillning men jag blir inte lika godis sugen o får inte såna dippar när jag ätit stadig kornflingegröt till frukost….skall pröva ett par dar till så får vi se…detta är dag 2 bara…men om en vecka ser man om det håller i sig!

[TrevorS]
1

Har bara sett kornflingor någongång av saltå, finns det flera märken som har?

Ians
0

De jag har är nog fr Saltå kvarn….Men Frebaco har en havre och kornblandning i fling form för gröt och bak!

Ians
0

Dag 3 med kornflingor till frukost…går dagen gick galant inget söt sug.

Men det kan vara inbillning man vet aldrig!

Idag blir det Gröt med några Dadlar som fått koka med….

Tänker ta med mig lite flingor o göra gröt på jobbet i natt oxå…som jag äter innan 24…och sedan är det ingen mat fram till kl 06 som gäller. The, varmt vatten med ingefära eller om en blir för trött en kopp kaffe utan socker…

Det borde gå galant det oxå om man grundar med gröt. Annars är jag en hejare på att stoppa i mig kakor och annat smått o gott när natt timmarna tickar in i varg zonen…

Och det är det som lägger sig som bomull runt midjan…tyvärr Rynkar på näsan

Gröten med Dadlar?…den var jätte god! Nu är jag mätt o glad o rustad för en dag i stallet!

[TrevorS]
0

Låter gott. Jag älskar gröt och välling faktiskt även det som många tycker låter så äckligt "flötgröt". Komist är att jag och en kompis åt det många gånger, sedan pratade vi om just flötgröt och hon berättade hur äckligt det var, höjde ena ögonbrynet och frågade varför hon då åt det. - Vadå åt, fick jag som svar. Skrattande

Kan tänka mig att det är gott, man kan mixa ner äpple eller russin för sötmans skull så slipper man socker. Flört