Ansiktstvätt och Ansiktsmask
Ansiktsmask/ansiktstvätt
1 del äppelcidervinäger eller citronjuice
1 del olivolja
1 del uppvärmd sirap
Gör så här:
Skölj ansiktet med varmt vatten och torka av. Värm upp sirapen till lite varmare än fingertemperatur. Blanda olivolja och äppelcidervinäger noga. massera in i ansiktet och låt verka i 15 minuter. Skölj sedan av noga med varmt vatten tills masken helt är borta, när den är borta skölj med iskallt vatten och "klappa" försiktigt med en handduk ansiktet torrt.
Har en omgång på värmning nu!…Detta skall prövas! Smörjer ändå in mig med oliv olja så…..
Kan tänka mig att man inte behöver smörja in sig speciellt efteråt..
#1. Du får berätta vad du tycker. 
Detta är grundrecept så man kan mixa ner och tillsätta lite avokado (mixas tillsammans med olivolja) om man vill. 
Jag har experimenterat lite jag oxå
tvätta av ansikts masken med en varmblöt frotte tvättlapp…skölj sedan med iskallt vatten och klappa huden torr…voila
Både ren och in smord
och peelad på sammagång!
Nu har jag prövat mask/tvätten under ett dygn och den fungerar toppen! som både ansiktskräm o tvätt!
Inte blev jag fet i ansiktet under dagen igår eller under natten dvs jag vaknade inte med en fet känsla i ansiktet…inte heller torr utan mjuk i skinnet bara.
Så jag fortsätter att testa under en vecka o rapporterar sedan här hur det går.
Som ansiktstvätt använder mn en mindre mängd såklart, glömde skriva det. Den ska vara väldigt bra, jag har själv använt den idag. 

Låter bra det! Jag är beroende av ansiktmaskar och sånt, så det här ska testas! :)
#6. Berätta vad du tyckte sedan.