Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 3265 ggr
sighni
0

slut med FB

Vill bara berätta att jag avslutat mitt FB-konto. Jag utsattes för phising, heter det visst och det blev strul med mitt epostkonto och lösenord och hej och hå. Jag orkar inte med det. Det får vara.

Busangardens
0

Vad är phising undrar en okunnig?Skäms

sighni
0

Phising betyder nätfiske. Vad det är vet jag inte men någon försökte logga in på mitt konto och det stod att min epostadress inte är aktiv vilket den är.

Busangardens
0

#2 Aha. Ja jag vet att fb haft problem med sin säkerhet väldigt länge nu. Än har jag inte råkat ut för det.

sighni
0

#3 Det är bra att du inte råkat ut för något. Tydligen finns kopierade sidor som liknar FB's och då är det lätt att logga in på fel sida.

Kan inte de som har denna intelligens använda den till något bättre?

Ians
0

Gråter Tråkigt!

[TrevorS]
0

Jag har varit med om samma sak tre gånger. Jag byter kod 3 gånger om året på grund av detta. Deras nya system stod det i tidningen inte var riktigt bra och många fått sina konton hackade.

[Miseline]
0

Oj. Jag har aldrig haft några problem men det kanske är för att jag använder Mac.

[TrevorS]
0

#7. Jag använder också mac, men det spelar ingen roll om de lyckas hacka sig in på facebook och sno lösenord från dem. Dålig stil fattar inte vad man tjänar på att förstöra för folk!

[Miseline]
0

De ser det kanske som en utmaning. En person tyckte om att skicka tusentals meddelanden till en kompis på ett chattprogram så servern krashade. Fattar inte alls vad det var som var kul med det, men han tyckte uppenbarligen det. Han programmerade också massor av små nonsensprogram som inte gjorde något särskilt mer än att lura folk att klicka sig fram till ingenting.

[TrevorS]
0

#9. Jo jag förstår det, vet att de höll på med liknande i skolan, de la in ett "osynligt" program på alla datorerna i skolan och snodde allas lösenord, de hade skickat massor av mail från min e-post till mina vänner.

sighni
0

#8 Jag tycker att de som nu har den begåvningen kunde använda den till något bättre. Mycket handlar ju om kriminalitet också. Oärliga människor finns tyvärr öberallt

[TrevorS]
0

#11. De skulle nästan hjälpa till om de klarar av att skapa nya system som blir mer säkra, det kan jag hålla med om.

sighni
0

Någon som vet hur man kan veta om ens facebook-konto verkligen är avslutat? Så ingen annan lagt vantarna på det. Hur vet man om någon kapat ens dator eller epostkonto?