Pratbubbla 1/12
Godmorgon på Er!
Första december! Vad tiden rusar iväg!
Har ni börjat köpa julklappar? Eller tillhör Du dem som inte köper några….eller kanske redan ordentligt har fixat allt sådant redan?
Själv bestämmer jag mig varje år för att vägra den kommersiella häxdansen…ändå springer jag runt de sista dagarna, halvt hysterisk
för det känns så futtigt o elakt att inte köpa något alls…till de nära o kära!
Men frågan är känner man sig mer älskad om man får en kaffebryggare? Eller nya kallingar….
Jo det går väldigt fort. I år blir det nog bara hemmagjord tvål som vanligt, det brukar vara populära folk frågar om dem jämt även när det inte är jul. 
Oh, kaffebryggare, mänen brukar föredra det över kläder! Eller så är det bara jag. 
Lite julklappar blir det
När barnen var små fick de massor av julklappar av sin gudfar och hans familj, då gjorde vi så att det bara öppnade en eller två klappar på julafton och sedan fortsatte de så tills klapparna var slut. Vilket var någon gång efter nyår
En fördel med det var att de själva kunde hålla reda på från vem de fick vad + att julen liksom varade längre.
/Désirée
De tycker jag var en bra idé DesK….vår lilla dotter…9år….får enhel del så det hade varit bra om hon öppnade några då och då!