Pratbubbla 12/12
Hejsan på Er!
Ja idag är det den 12 dec och faktiskt oxå den 3e advent vilket betyder att det drar i hop sig rejält nu. Har ni börjat göra julgodis? Och provsmaka….
Eller fundera på vad ni skall ha på julbordet?
Själv tänker jag göra det enkelt….familjen äter kalkon med sås potatis och sallad o så blir det lite korv o köttbullar….för det äter de ju aldrig annars så…
hehehe, ost o bröd till dem
Själv gör jag min linsröra m inlagda rödbetor, vegansk falsk Jansson tror jag…..kanske finsk kålrotslåda om jag får till det med Vegan stuket….och så blir det godis etc och som natt mat tar vi risgrynsgröt med fruktsallad…sån där burk fruktsallad iskall….mmmmm
Kanske skall jag försöka mig på aubergin "sill"
Redan gjort julgodis, men ska göra några omgångar till- både hemma och på jobbet till mina kära kollegor
Klart jag har börjat med julgodis, även att jag inte firar eller kommer delta i någon jul-aktivitet är godiset gott, gör jag lite då och då så för mig är det mer "vanligt" godis.
Tror det finns något recept på någon låda här om det är kålrotslåda är jag osäker på. Tycker du ska testa griljerad kålrot istället för skinka.
Ska försöka få upp lite nya recept på inlaggt aubergine"sill" och sparrisfisk. (Har även en fiskform till sparrisfisk (fisk gjord av sparris)). Det finns tre sätt att göra inlaggd sill. Har även något recept på lut"fisk" vegansk såklart.
Grilljerad kålrot skall visst vara riktigt god….kanske kör m den i stället!
Det finns recept på julskinka här också:
Vegetarisk skinka (veganskt)
Risskinka
Jag har haft projekt att göra såspulver som man enkelt blandar ut i lite olja och fyller på med soja- eller havremjölk. Det är bra om man får oväntat besök eller inte har så lång tid att laga mat eller om man inte har plats att ta med sig så mycket mat till jobbet. Ska försöka lägga ut lite recept nu i veckan.