Fake-skinn soffa?
Jag vill ha tips på vart jag kan få tag i fake-skinn soffor. Såg en snygg billig på ÖoB men kvalitén verkade inge vidare.
Vet inte riktigt var man kan köpa fakeskinnsoffa, min erfarenhet säger mig att de inte brukar vara värt priset eftersom de oftast blir fula inom några år… Varför inte i tyg?
Jag vill skaffa fåglar och en skinnsoffa är så lätt att torka av i förhållande mot tyg. Hade varit skönt att slippa ha fula lakan över soffan jämnt. :) Det är nästan så jag blir sugen att köpa en begagnad skinnsoffa pga detta, men bara nästan.
De kostar dock oftast i samma prisklass. Kan tänka mig de flesta som säljer kan ha det, Ellos, Halens, Mio och Jysk kan jag tänka mig har. Min kompis köpte för några år sedan, inget fel på kvaliten. 
Själv har jag bytt tyg på soffan till fuskskinn, men det är ett stort projekt och jobb, men billigtare.
Ett annat tips är att köpa en begagnad (Skinn)soffa. Vi köpte en sånn soffa för 500 kronor i en begnataffär och den soffan är toppen 
/Désirée
#4. Bra tips, ja begagnat säljs de oftast till löjligt låga priser!
#2 Så pass! Ja begagnad skinnsoffa är nog bättre då. Mina föräldrar hade en fejkskinnsoffa när jag var liten, och den torkades av säkert lika mycket som du kommer vara tvungen att göra. Såg inte snyggt ut efter ett tag .)
Ska överväga att skaffa en begagnad soffa i riktigt skinn istället. Bekvämligheter tar över, vill ju att soffan ska hålla och vara bra också.
Det finns säkert fake-skinn i bra kvalité men det verkar finnas mycket skit också. Har en datorstol i fake-skinn från Ikea, samma modell som dom använder på min sambos jobb och där är det många stolar som har spruckit sönder.
#6. Idag är det lite bättre kvalite än vad det var förr. 
#7. Man får lite som man betalar för tyvärr. Är den billig får man oftast sämre kvalite.