Knyt bidrags tips önskas
Hej!
Ska på knytkalas och ha med nåt som även veganerna på kalaset kan äta. Ska kunna göras i förväg då vi ska sitta på möte hela dan och sen "trolla fram" maten på kvällen som vi hade med oss på förmiddagen (finns dock möjlighet att värma i ugn och kallt skafferi finns också). Hade det varit ok med vegetariskt med ägg hade jag gjort nån av mina goda pajer, men jag har alldrig jgort paj utan ägg
.
Nån som har bra förslag till något mumsigt jag kan göra (hälst nåt som inte krävar specialspecialingredienser då jag bor i 1,5 mil från närmate mataffär.)?
Linspaj, det är lätt att göra äggstanning genom att blanda sojamjölk och potatismjöl eller vetemjöl eller havremjölk och potatismjöl eller vetemjöl. Havremjölken kan man göra själv, finns mycket bra recept på veganen.blogspot.com
Försökt att använda mig av vardagliga produkter som är lätta att få tag i.

Ja, pajer är ju bra knytis-bidrag. Eller någon god gratäng.
Annars är ju en stor, härlig pastasallad något av det bästa som finns. Ex med avocado, soltorkad tomat, kidneybönor, stora vita bönor, rödlök, paprika och någon god salladsmix. Har man olikfärgad pasta (kolla så den inte har ägg!) så ser det ännu snyggare ut. Man kan säkert ha svamp i också man eftersom jag inte tål det så kan jag inte tipsa om sort. Som dressing brukar jag göra en vinägrette där jag använder oljan från de soltorkade tomaterna, lite vinäger och lite krossad vitlök!
Den salladen har skrapats ur skålen på alla knytisar jag har haft med den!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Falsk Jansson med oliver och Tartex….Så gott!
tackar för tipsen!
Får nog bli den pastasalladen, den lät så god oh jag har ingredienserna hemma. Kanske blir bäst om jag väntar med att slänga i avocadon och dom färska grönsakerna tills precis innan vi ska äta..

avocadon blir bästa om den serveras precis innan, annars gulnar den gärna, men i princip allt annat går att förbereda
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/