Konstgjort kött?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kolla klippet. Om det inte fungerar:
Och hur ställer man sig som Vegan till denna möjlighet?
Inga djur är ju i risk zonen varken psykiskt eller fysiskt!
Miljömässigt får man väll se, hur det funkar!
Men för min del, med risk för att verka bakåtsträvande….mja….hur nyttigt kan det vara?
Jag tror att odlat kött mycket väl kan bli djurens räddning. Och även miljön skulle gynnas enormt.
Fast hur blir det med "donator"-djuren? Hur många kommer att krävas för att dra igång en storskalig produktion? Hur kommer deras livsvilkor vara? Kommer de att lida och/eller dödas tidigt i livet?
Vad gäller nyttigheten med odlat kött kan jag tänka mig att det kommer bli något nyttigare än det stresshormon-fyllda köttet från plågade djur som människor äter i dag. Men det kan nog aldrig bli lika nyttigt som mat från växtriket.
Jag kommer nog fortsätta äta veganskt.
Det lär väl tyvärr mest vara vegetarianer som är positiva till detta och kanske till och med kan tänka sig att smaka. Köttätare verkar tycka att det är viktigt att köttet kommer från riktiga djur.
Jag är positiv till det. Känner väl inget behöv av att börja äta kött igen men visare det sig vara djur- och miljövänligt och dom kan ta fram fiskkött så kan jag överväga det. :P
Jag tror faktiskt att folk kommer att vara skeptiska till en början men kommer sen att vänja sig vid tanken.
Syntetiskt odlat protein skulle vara ännu bättre - alltså att inget djur är inblandat alls. Om det här var ofarligt ur hälso- och miljösynpunkt, skulle jag definitivt överväga att ge det till mina katter. Själv skulle jag inte äta det, men jag är helt nöjd med veganmaten jag äter nu, så jag saknar inget egentligen - i alla fall inte kött. (Det skulle i så fall vara helt "onödiga" saker som praliner, bakelser och glass med andra smaker än de som finns tillgängliga i form av sojaglass eller oatly. Men som sagt, det är inget jag behöver.)
Grejen är att inbitna djurätare nog inte i första hand skulle tilltalas av syntetiskt odlat protein. Men nån gång i framtiden kanske.
När ska de börja massproducera och sälja såna mat-replicators som de har på Enterprise i Star Trekk förresten?

Tycker allt de verkar läskigt…när människan skall leka skapare!
Oftast går det ju bara på ett sätt då….åt skogen! 
Ja håller med om att människan kan ha en övertro på sina förmågor ibland. Men i detta fall har man redan lyckats odla (föröka) mänskliga celler (hud, lever och annat) i laboratorium med framgångsrika resultat.
Hittills har man gjort det i forskningssyfte för att kunna studera bränskador och annat. Dessa studier/tester har gett betydligt mer tillförlitliga resultat än djurförsök pga att dessa cellodlingarna har samma genetik som människan.
Snart kommer det väl en GM-planta med köttfrukt
putt